Comisia de cultură avizează, în forma propusă de Guvern, OUG de modificare a Legii audiovizualului

0

Preşedintele Comisiei de cultură, Gigel Ştirbu (PNL), a precizat că prin această ordonanţă benefeciarul spaţiului de publicitate poate negocia direct cu o televiziune. „Până acum, agenţia de publicitate se ducea la începutul anului şi cumpăra un spaţiu, bloca spaţiul publicitar de la un trust media, plătea o anumită sumă şi bloca spaţiul. Eu, compania nu ştiu care, mă duceam să fac publicitate. Nu puteam, pentru că spaţiul era cumpărat. Trebuia să merg la agenţia de publicitate. Acum (prin Ordonanţa de urgenţă – n.r.), şi compania, beneficiarul, pot negocia direct cu o televiziune, cu furnizorul de spaţiu publicitar”, a explicat preşedintele Comisiei de cultură.

 

Ministrul pentru Societatea informaţională, Dan Nica, a venit la şedinţa comisiei şi a pledat pentru adoptarea ordonanţei în forma propusă de Guvern, arătând că acest act normativ „menţine posibilitate la client de a alege cu cine doreşte să semneze contractul de publicitate” şi că agenţiile de publicitate nu mai pot lua bani „din două părţi”.

 

„Partea de creaţie, partea principală este neatinsă. Singura chestiune care este atinsă e că nu poţi să iei bani din două părţi. Se introduce un element de transparenţă”, a spus Dan Nica, menţionând că textul Guvernului ar elimina orice formă de abuz.

 

Reprezentanţii agenţiilor de publicitate au susţinut la şedinţa Comisiei de cultură că în avizul Consiliului Concurenţei se precizează că ordonanţa încalcă Legea concurenţei şi au mai arătat că textul ar trebui modificat astfel încât clienţii spaţiilor de publicitate să poată decide dacă doresc să lucreze cu o agenţie de publicitate sau nu. Propunerea reprezentanţilor agenţiilor de publictate de modificare a textului ordonanţei nu a fost acceptată de Comisia de cultură.

 

Deputaţii din comisie au avizat favorabil ordonanţa în forma propusă de Guvern, protrivit căreia „orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate”.

 

Orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de intermediari beneficiarilor finali ai publicităţii televizate vor fi în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul. În scopul obţinerii acestei confirmări, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicităţii televizate pentru care solicită ofertele de preţ, se arată în ordonanţa de urgenţă.

 

Ordonanţa mai prevede că „obiectul achiziţionării va fi plătit direct de către beneficiarul final al publicităţii televizate radiodifuzorului, în baza facturii ca va fi emisă de radiodifuzor către beneficiarul final al publicităţii televizate”. Orodnaţa mai precizează că „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicităţii televizate”.

 

Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă urmează să între marţi în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor.