CommunicationRate: Liderii comunicarii inregistreazã indici in scadere

0
CommunicationRate: Liderii comunicarii inregistreazã indici in scadere

Comparativ cu primul val al studiului BrandRate, atat Carrefour, cat si Metro inregistreaza scaderi ale indicilor obtinuti in CommunicationRate sau indicele comunicarii, de la 40,5 la 27,5, respectiv de la 17,2 la 2,4. Brandul Metro este cel mai afectat in ceea ce priveste pozitionarea in acest clasament, fiind surclasat de centre comerciale precum Kaufland, Real sau Iulius Mall. Totodata, brandul Penny XXL – aflat, la prima editie, pe locul 13 – este acum pe locul 15, iar doua branduri noi, Pic si Profi, intra in clasament. O scadere importanta in ceea ce priveste CommunicationRate este inregistrata de Cora. Acest brand ajunge de pe locul cinci, ocupat la valul anterior al studiului BrandRate, pe locul 11, si are un indice de 1,4, sensibil diminuat fata de 13,8, in editia precedenta. In ceea ce priveste optiunile romanilor atunci cand vine vorba despre recomandarile pe care le-ar face, adica asupra indicelui ReccomandationRate, Carrefour (32,5) si Real (15,6) stationeaza pe prima si pe a treia pozitie. Locul secund este ocupat, in topul recomandarilor, de brandul Kaufland (15,7). In primul val, pozitia secunda era ocupata de Cora, cu un indice de 9,06 (ce scade acum la 6,2), in timp ce marca Praktiker patrunde in Top 15 chiar pe locul sapte, cu un indice de 1,0. In QualityRate, indice care evalueaza gradul in care brandurile asociate domeniului de interes raspund nevoilor si asteptarilor populatiei, Carrefour ramane lider – cu un indice in scadere insa, de la 40,5 la 31,5. Pe locul doi nu se mai afla Cora, ci Kaufland (12,9), iar cea de-a treia pozitie este ocupata de Real, cu un indice in crestere, de la 5,76 la 10,4. Scaderi de mai mult de trei pozitii au inregistrat Metro si Billa. “Continuand analogia cu Formula 1, este usor surprinzatoare evolutia brandului Kaufland, care inregistreaza cresteri la mai toti Indicii BrandRate, un «pilot singuratic» in lupta cu «marii constructori», detinatori ai mai multor jucatori in cursa; Carrefour nu dezamageste, pastrandu-si locurile fruntase, iar duo-ul Real si Metro merge in tandem, pe primele locuri. In contextul recesiunii, cred ca vom asista la rasturnari de clasament pentru valul urmator si chiar la aparitia unor noi «piloti» in cursa!”, spune Claudiu Popa, director general Smart Corporation.