Compania aeriană scandinavă SAS a făcut cerere în SUA de intrare în faliment, pentru a-şi putea reduce datoriile; piloţii se află în grevă

Discuţiile salariale dintre SAS şi piloţii săi s-au prăbuşit luni, declanşând o grevă care se adaugă la haosul călătoriilor în toată Europa, pe măsură ce sezonul de vârf de călătorie de vară trece la viteză maximă.

Directorul general Anko van der Werff a declarat că greva a accelerat decizia sa de a solicita protecţie faţă de creditori în SUA, în conformitate cu legea falimentului, cunoscută sub numele de capitolul 11.

Dar negociatorul piloţilor danezi ai SAS a spus că amploarea dosarului de faliment din SUA arată că acesta este pregătit de luni de zile şi a declarat că încercările de a da vina pe personalul grevist sunt demne ”de dispreţ”.

Compania aeriană, ai cărei acţionari principali sunt statele suedez şi danez, a spus că greva ar avea ”un impact negativ asupra lichidităţii şi poziţiei financiare a companiei şi, dacă va fi prelungit, un astfel de impact ar putea deveni material”.

Potrivit documentelor depuse de companie în SUA, greva o va costa între 10 şi 13 milioane de dolari pe zi.

Analiştii Sydbank au estimat, în cel mai rău scenariu, că greva ar putea şterge până la jumătate din fluxul de numerar doar în primele patru până la cinci săptămâni.

”Piloţii s-ar putea considera piese din puzzle-ul care legalizează solicitarea conducerii pentru protecţie conform capitolului 11 şi este îndoielnic dacă îi va aduce înapoi la masa negocierilor”, a spus analistul Sydbank Jacob Pedersen.

”Pe de altă parte, cererea pentru faliment depusă în SUA ​​arată şi cât de gravă este situaţia pentru SAS”, a mai spus acesta.

Falimentul ​​ar face mai uşor pentru companie să concedieze angajaţi, spun experţii.

Preşedintele Asociaţiei Piloţilor Aerieni Suedezi, Martin Lindgren, a spus că membrii săi au considerat că este inevitabil ca operatorul aerian să aibă nevoie să se angajeze într-o ”reconstrucţie”.

” Nu afectează greva sau acordurile noastre”, a spus el.

Compania aeriană a declarat că cererea de faliment din SUA are ca scop accelerarea planului de restructurare anunţat în februarie.

”SAS îşi propune să ajungă la acorduri cu părţile interesate cheie, să restructureze obligaţiile de datorie ale companiei, să-şi reconfigureze flota de avioane şi să iasă cu o injecţie semnificativă de capital”, se arată în comunicat.

SAS a spus că discuţiile cu creditorii cu privire la o altă finanţare de 700 de milioane de dolari de sunt ” avansate bine”.

Greva suspendă aproximativ jumătate din zborurile companiei aeriene, afectând aproximativ 30.000 de pasageri pe zi, se arată în comunicat.

Datele de pe site-ul de urmărire a zborurilor FlightAware au arătat că 232 de zboruri SAS – 77% dintre cele programate – au fost anulate marţi, în timp ce aeroportul Gardermoen din Oslo, unul dintre huburile SAS, a avut cea mai mare rată de anulare din lume în această zi.

SAS se aşteaptă să finalizeze procesul capitolului 11 în nouă până la 12 luni, a adăugat acesta.

Acţiunile SAS pot fi tranzacţionate în mod normal în timpul procedurii de faliment.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed