Compania suedeză Saab anticipează ani de posibilă creştere în sectorul apărării, pe măsură ce ţările se reînarmează în faţa ameninţărilor militare în creştere

0

Saab a anunţat vineri că a înregistrat o creştere de 13,6% a profitului trimestrial.

Invazia Rusiei în Ucraina a amplificat tensiunile dintre Moscova şi Occident la cote nemaivăzute de la apogeul Războiului Rece, ţările din Europa încercând să mărească cheltuielile pentru apărare şi să obţină contracte cu producătorii de echipamente militare.

”Privind la creşterea din Europa, părerea mea este că este puţin lentă la început când vine vorba de cheltuieli. Dar este o oportunitate de creştere pe mai mulţi ani pe care o vedem în Europa şi în alte părţi, cel puţin până în 2030”, a declarat CEO-ul Micael Johansson într-o conferinţă de presă.

Compania, care se concentrează pe domenii precum aeronautica, armamentul avansat şi sistemele de comandă şi control, a declarat că profitul din exploatare au crescut la 568 de milioane de coroane suedeze (51,9 milioane de dolari) în trimestrul trei, faţă de 500 de milioane în urmă cu un an.

Saab, pentru care forţele armate suedeze rămân clientul său de referinţă, a declarat un declin al comenzilor faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauza a două comenzi uriaşe primite în urmă cu un an, dar rezervările din acest an au crescut cu 6%, ridicând valoarea comenzilor primite la 112 miliarde de coroane.

Alături de alte ţări occidentale, Suedia este în proces de creştere a cheltuielilor pentru apărare şi a solicitat aderarea la NATO, deschizând noi oportunităţi de afaceri pentru o companie ale căror acţiuni au urcat cu aproape 70% în acest an.

Saab, o concurentă a Lockheed Martin, FDassault şi BAE Systems, a adăugat un număr net de 500 de angajaţi în acest an şi a declarat că investeşte în creşterea capacităţii şi recrutarea suplimentară.

Compania şi-a confirmat perspectivele pe întregul an, privind creşterea profitului operaţional cun ritm aflat la limita superioară a unui interval cuprins între 8% şi 12% şi o creştere a vânzărilor în termeni comparabili de aproximativ 5%.