AcasăEconomieCompanie de tehnologie: Termenul mediu de plată a facturilor a crescut spre...

Companie de tehnologie: Termenul mediu de plată a facturilor a crescut spre 150 de zile în România. 3 din 10 facturi nu sunt plătite la timp din cauza neatenţiei

”Termenul mediu de plată a facturilor, practicat de companiile din România, a crescut, în ultimii 3 ani, de la 90 de zile, spre aproape 150 de zile”, potrivit DigiSinergy, companie tech care dezvoltă soluţia CashOn, aplicaţie de management al plăţilor şi al cashflow-ului.

Mai mult, aproximativ 30% dintre facturi nu sunt plătite la timp din cauza neatenţiei, cele două aspecte contribuind major la funcţionarea greoaie a business-urilor, la acumularea de penalităţi şi la un risc tot mai mare de incapacitate de plată.

„Ca în orice perioadă de criză, atenţia managerilor creşte pentru a putea naviga în ape mai tulburi. Criza sanitară, urmată de criza energetică, suprapusă războiului din Ucraina, aduc provocări majore în business: criza de personal, motivarea şi retenţia angajaţilor, schimbările legislative, dinamica ecosistemului de business, astfel încât, deşi managerii sunt conştienţi că trebuie să gestioneze corect cashflow-ul, nu mai au energia să o facă”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy, menţionând că, în acest context, tocmai acest indicator – cashflow-ul – ar trebui să fie cât mai urmărit şi automatizat pentru a evita erorile şi a reduce riscurile.

Cashflow-ul, sau sumele de bani nete de care dispun companiile, rezultate din diferenţa dintre încasările şi plăţile curente ale unei întreprinderi, este gestionat, în cele mai multe companii din România, de o singură persoană responsabilă să recepţioneze facturile, să aprobe plăţile, să înregistreze ordinele de plată în bancă şi, ulterior, să execute ordinele de plată. Iar decizia de a plăti un ordin de plată este făcută intuitiv, emoţional, de multe ori, ignorându-se parametri cum sunt plăţile viitoare şi importanţa lor.

Cu ajutorul unei soluţii de management al plăţilor, managerii companiilor pot vedea mult mai uşor ce plăţi ulterioare sunt mai importante, îşi pot stabili exact prioritatea plăţilor în funcţie de obiectivele de business, stabilite din timp şi îşi pot muta astfel atenţia către segmentul de previziuni şi planuri, care aduc plus valoare în companie, negociind mai uşor cu clienţii sau luând decizii în deplină cunoştinţă de cauză.

DigiSinergy a dezvoltat soluţia CashOn, în sprijinul managerilor companiilor de a-şi gestiona mai bine plăţile şi cashflow-ul. Iniţial, parte a InvOn, soluţie de tip Robotic Process Automation care foloseşte inteligenţa artificială pentru procesarea automată a facturilor, CashOn a evoluat într-un produs de sine stătător, cu ajutorul căruia managerii pot avea a o vizibilitate completă asupra banilor din companie pe perioade lungi de timp. Pot efectua plăţi în mod rapid, securizat şi pot automatiza diverse plăţi în funcţie de criteriile pe care şi le doresc.

Totodată, CashOn poate stabili şi care sunt cele mai avantajoase variante de plată, astfel încât sunt reduse semnificativ comisioanele bancare.

„O firmă medie, de până în 50 de angajaţi, poate ajunge să achite comisioane bancare între 300 şi 900 de lei pe lună. Aceste comisioane pot fi optimizate în proporţie de 60%, gestionând regulile băncilor referitoare la comisioane”, mai spune Natalia Lepădatu.

Pentru perioada următoare, DigiSinergy va gestiona resursele pentru crearea unei soluţii care să previzioneze şi să notifice responsabilii din companii în cazul în care cashflow-ul este negativ în anumite perioade, bazându-se pe corectitudinea informaţiilor introduse (fără facturi omise, greşite etc.), dar şi pe recurenţa şi periodicitatea plăţilor lunare, sezoniere etc.

CashOn foloseşte tehnologii moderne (RPA, Machine Learning, Artificial Intelligence), precum şi algoritmi proprietari, rezultând astfel o soluţie de automatizare şi management al plăţilor şi cashflow-ului ce poate fi personalizată rapid şi la costuri reduse, având, astfel, un avantaj major faţă de alte aplicaţii.

 

 

Ultimele Articole