Companii furnizoare de energie, amendate cu 450.000 lei şi obligate să recalculeze toate facturile ilegale, în prima săptămână de controale derulate de comisarii ANPC, în întreaga ţară

”Primele rezultate ale Comandamentului pentru Energie – structură special creată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), aflată sub directa coordonare a preşedintelui instituţiei, Mihai Culeafă, şi a directorului general Paul Anghel conturează modul în care unele companii furnizoare de energie electrică şi gaze naturale pentru consumatori persoane fizice, le respectă acestora drepturile, dar şi legislaţia în vigoare. Astfel, până în acest moment, adică în perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din întreaga ţară, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre aceştia, constatându-se abateri”, anunţă ANPC.

Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare de 450.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii şi măsura recalculării tuturor  facturilor care nu respectă prevederile legii.

Operatorii economici verificaţi pînă în acest moment, fără a fi controlate încă toate de punctele de lucru ale fiecăruia, au fost:

CEZ VÂNZARE SA

DISTRIGAZ SUD REŢELE

ENGIE ROMÂNIA

RCS & RDS SA

ENEL ENERGIE MUNTENIA

ELECTRICA FURNIZARE SA

DIGI ENERGY

PADO GROUP INFRASTRUCTURES SRL

E.ON ENERGIE ROMANIA SA

EURO SEVEN INDUSTRY SRL

RESTART ENERGY ONE SRL

GAZ VEST

MEGACONSTRUCT SA

GAZMIR IASI SRL

GRENERG SRL

RES ENERGY SOLUTIONS SA

DISTRIGAZ VEST SA

CPL CONCORDIA ROMANIA SRL

CIS GAZ SA

SPEAKOVER ROMANCE SRL

PREMIER ENERGY SRL

GAZ NORD EST HÂRLĂU

PRISMA SERV COMPANY SRL

GAZ EST SA

PRISMA GAZ SRL

MVM TRADE ENERGY PLUS SRL

NOVA POWER

ELECTRIC & GAZ POWER TRADE SRL

SST GROUP TRANSILVANIA SRL

NORD GAZ SRL

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG118/2021 începând cu  01.11.2021

tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referinţă, inclusiv marja de 10%

informările privind compensarea facturilor de energie electrica şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea

nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor,

nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenţilor de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică şi gaze naturale, punând consumatorii în situaţia de a nu cunoaşte statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile.

contractele emise nu conţin preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

diferenţe de preţ între 2 notificări privind preţul emis de operatorul economic unui consummator

împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuţiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns;

procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preţ au fost primite de consumatori;

practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Comandamentul pentru Energie îşi continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul ).

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate: numărul de telefon, cu tarif normal, 021.307.67.89, de luni-vineri, între orele 8.00-16.00 sau adresa de e-mail .

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed