Companiile îşi reduc cheltuielile şi personalul la nivel global, pe măsură ce perspectivele economice devin tot mai incerte

Creşterea producţiei încetineşte la nivel mondial, deoarece restricţiile legate de Covid-19 din China şi invadarea Ucrainei de către Rusia perturbă lanţurile de aprovizionare şi menţin inflaţia la cel mai ridicat nivel din ultimii ani, în timp ce riscul crescând de recesiune în SUA reprezintă o nouă ameninţare pentru economia globală.

Mai multe companii iau acum măsuri timpurii pentru a se pregăti să facă faţă oricărei scăderi, iar reduceri mai drastice ar putea apărea atunci când rapoartele privind câştigurile trimestriale vor fi publicate luna viitoare.

”Preocuparea generală pe care o au corporaţiile în acest moment este cât de mult va încetini economia şi dacă putem evita o recesiune”, a spus Art Hogan, strateg şef de piaţă la National Securities din New York.

”Pieţele au fost ţinute ostatice de temerile legate de o recesiune indusă de Fed, care ia măsuri de combatere a inflaţiei.

Aceste preocupări au fost în centrul atenţiei pentru cea mai mare parte a anului.

Retailerul american de bunuri de uz casnic Bed, Bath and Beyond a declarat miercuri că vânzările din primul trimestru au scăzut cu 25%.

”În acest trimestru a existat o schimbare acută a încrederii clienţilor şi, de atunci, presiunile au escaladat semnificativ. Acest lucru include inflaţia abruptă şi fluctuaţiile tiparelor de cumpărare”, a declarat Sue Gove, directorul general interimar al companiei, într-un comunicat.

Ca răspuns, retailerul a spus că reduce cheltuielile de capital cu aproximativ 25% şi a suspendat planurile de remodelare şi construire de noi magazine.

Alţii renunţă la planuri de extindere sau elimină locuri de muncă.

Producătorul sud-coreean de baterii LG Energy Solution, un furnizor important al producătorilor de automobile din SUA, inclusiv al Tesla, reevaluează o investiţie de 1,3 miliarde de dolari într-o fabrică din Arizona, invocând condiţii economice ”fără precedent”, un plan care a fost dezvăluit cu doar trei luni în urmă.

Tesla, al cărei director executiv, Elon Musk, a declarat anterior că are o presimţire foarte rea faţă de economie, a închis un birou din California şi a concediat aproximativ 200 de lucrători.

Musk a spus că Tesla trebuie să reducă personalul cu aproximativ 10%.

 Producătorul elveţian de medicamente Novartis  a declarat marţi că un program de restructurare anunţat anterior ar putea duce la tăierea a 8.000 de locuri de muncă sau aproximativ 7,4% din forţa de muncă globală, deoarece îşi eficientizează afacerile oncologice şi cele non-oncologice.

De asemenea, unui număr tot mai mare de companii le este din ce în ce mai greu să transmită clienţilor costurile în creştere pentru materiile prime şi forţa de muncă, deoarece inflaţia se încăpăţânează să se menţină la cel mai înalt nivel din ultimele decenii.

”Majoritatea companiilor tr,ebuie să suporte ele însele multe dintre aceste creşteri de preţ, iar asta înseamnă reduceri în altă parte”, a declarat Stuart Cole, macroeconomist şef la Equiti Capital.

În schimb, CEO-ul General Mills, producătorul Cheerios  a declarat miercuri investitorilor că preţurile mai mari i-au determinat pe mai mulţi consumatori să renunţe la restaurante şi să mănânce acasă.

”Pe măsură ce consumatorii devin mai preocupaţi de realitatea economică, primul lucru pe care au tendinţa de a-l face este să mănânce mai mult acasă”, a spus directorul general Jeff Harmening.

Incertitudinea din piaţă a lăsat, de asemenea, un număr tot mai mare de tranzacţii în aşteptare.

Walgreens Boots Alliance a abandonat marţi planurile de a-şi vinde lanţul de farmacii din Marea Britanie, dând vina pe condiţiile pieţei financiare globale, ceea ce însemna că potenţialii cumpărători au probleme să împrumute destui bani.

”Evenimentele de fuziuni şi achiziţii tind să se desfăşoare pe pieţe stabile sau în creştere, aşa că o volatilitate precum cea pe care am experimentat-o ​​până acum anul acesta poate afecta negativ aceste activităţi”, a declarat analistul Morningstar Julie Utterback.

Acţiunile celei mai mari companii online de comanzi de mâncare din Europa, Just Eat Takeaway.com, au atins un minim istoric miercuri, pe fondul dublei îndoieli că compania cu pierderi va putea vinde cu succes divizia Grubhub din SUA şi dacă va putea fi profitabilă fără fonduri suplimentare.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed