Comportamentul utilizatorilor de internet: 37% sunt influenţaţi de publicitatea online fără să dea click

Studiul, derulat în perioada iunie-iulie 2010, pe 52 de site-uri, pentru a studia impactul publicităţtii online şi atitudinea utilizatorilor de internet faţă de aceasta a mai descoperit că publicitatea online are efecte dincolo de acţiunea directă şi imediată a utilizatorului, cea de click, internetul amplificând intenţia de cumpărare a celor care îl folosesc pentru a completa informaţiile primite din alte medii.

15% din respondenţi declară că au cumpărat produsul în urma vizionarii unei reclame online . Cei care caută ulterior mai multe informaţii online l-au cumparat în proporţie de 28,7%, cifră comparabilă cu proporţia celor care l-au cumparat în urma unui click pe banner (30%).

Trei sferturi dintre ei (72%) completează cu ajutorul internetului informaţiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii şi au o intenţie mult mai puternică de a achiziţiona produsul (37,6% au răspuns că au cumpărat produse în urma căutarii pe internet, ca urmare a unei informări din alte medii).

Probabilitatea de a cumpăra un produs după ce s-au informat suplimentar prin intermediul internetulu creşte pentru cei care au căutat ce spun bloggerii despre produs/companie(45,4%) şi în cazul celor care au căutat pe forumuri sau reţele sociale mai multe informaţii despre produs(44,2%).

Întrebaţi dacă dau click pe reclama pe care şi-au amintit-o cel mai bine, 31% au răspuns „Da, pentru a urma link-ul”, în timp ce un procent apropiat, 26%, au răspuns „Da, pentru a închide reclama”. În acelaşi timp, reclamele catalogate ca „sâcâitoare” au obţinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicităţii online analizate în studiu.

„Proporţia utilizatorilor care fac alte acţiuni fără să dea click este, conform studiului VIU, aproape egală cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arată că aceste efecte nu pot fi ignorate”, a declarat Ionuţ Oprea, director executiv IAB România.

“Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumpărare şi de căutarea de informaţii în vederea cumpărării. Modul în care companiile pun la dispoziţie informaţii despre produsele lor determină însă reacţii diferite. Studiul demonstrează că acţiunile excesive şi intruzive sunt cele mai lipsite de eficienţă şi cele mai deranjante pentru consumatori” a spus Sorel Radu, Managing Partner eResearch Corp.

Studiul s-a derulat pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB România care au participat la studiu, eşantionul rezultat fiind de 10.647 persoane. Eşantionul a fost aleator iar datele nu au fost ponderate. Studiul va fi disponibil pe site-ul www.iab-romania.ro pentru toţi membrii IAB România şi pe www.eresearch.ro pentru companiile care nu sunt membre ale Asociaţiei.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed