Constructorii Autostrăzii Bucureşti-Braşov s-au plâns preşedintelui că obţin cu dificultate avizele

„Mi se pare o anomalie, pentru că toţi s-au plâns de avize, şi pe primul tronson tot problema avizelor, problema descărcărilor arheologice. Până la urmă sunt instituţii ale statului care ar trebui să lucreze corelat, dacă Guvernul stabileşte că se construieşte această autostradă şi o finanţează, ar trebui toate instituţiile statului să favorizeze investiţia”, a opinat şeful statului, după vizitarea primelordouă tronsoane ale autostrăzii Bucureşti-Braşov.

Preşedintele a arătat că dacă la nivelul instituţiilor guvernamentale avizele pentru lucrări se dau cu întârziere, nu se poate cere nici proprietarilor să se grăbească să vândă terenurile pe care at trece autostrada. „Ce pretenţii să mai ai la omul care vinde terenul, îl vinde şi el când vrea şi uite aşa ajungem într-o zonă de dezinteres. Deci cred că trebuie o corelare. Când Guvernul a hotărât că se construieşte o autostradă, mai ales că acum încep proiectele cu bani europeni, ar fi ridicol să ne proptim chiar în funcţiionarii noştri care sunt mai puternici decât Guvernul, ce să mai vorbim”, a spus Băsescu.

O altă problemă identificată de şeful statului este legată de exproprieri. Deşi potrivit legii proprietarii nu pot refuza să vândă terenurile pe care urmeazăsă treacă autostrada, există problema preţurilor la care aceste terenuri sunt evaluate. „Am sesizat o problemă chiar la primul tronson al autostrăzii, acolo unde constructorii spuneau că experţii iau în considerare ultimele preţuri la care s-a vândut. Nu poţi astăzi, pentru că aşa spune legea, ca un expert independent să vină şi să stabilească preţul terenului şi să ţină cont de ultimele vânzări. Deci ultimele vânzări în zona Ştefăneşti au fost la preţurile de anul trecut sau de acum doi ani” a spus Băsescu, arătând că este inadmisibil să nu se ţină cont de noile realităţi ale pieţei.

„Cred că trebuie lucrat puţin aici, pentru că toţi vrem de la stat, statul trebuie jumulit după unii până la ultima respiraţie, dar nu cred că este cea mai bună soluţie şi până la urmă şi statul trebuie să se manifeste, pentru că nu construieşte pentru el.Să ştiţi că sunt doar vreo 18 miniştri care merg pe autostrăzile carese construiesc, în rest sunt 22 de milioane de români”, a precizat şeful statului.

De asemenea, la un moment dat, şeful statului le-a spus constructorilor de la Euroconstruct că se gândeşte „în rate” când vine vorba de autostrăzi. Întrebat la ce s-a referit, preşedintele a arătat că este vorba despre modificările aduse la proiect când acesta nici nu începuse bine. „La drumul ăsta spre exemplu-a fost proiectat cu fundaţie de pământ relativ argilos. Cine vreasă vadă fundaţie de pământ să meagă pe Bucureşti-Piteşti, îmi aduc aminte că am fost ministru când s-a făcut reabilitarea autostrăzii, bine că nu s-a recepţionat în timpul meu, dar ştiu că în timp ce făceau lărgirea constatau că fundaţia era de pământ deşi în proiect era fundaţie de pietriş şi o vedeţi vălurită tot timpul autostrada asta”, a adăugat preşedintele.

Traian Băsescu a vizitat, vineri, şantierele de pe două tronsoane ale autostrăzii Bucureşti-Braşov, unde a discutat cu reprezentanţii firmei italiene Pizzarotti şi cu firma românească Euroconstruct.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed