Constructorul canadian de avioane şi trenuri Bombardier a raportat pierderi de 223 milioane dolari în al doilea trimestru

Vânzările au scăzut cu 37% până la 2,7 miliarde de dolari americani, o scădere pentru care compania a dat vina pe „perturbările legate de pandemie”.

Bombardier Inc. a atras atenţia asupra perioadelor mai dificile ce ar urma să vină, după ce pierderea trimestrială raportată de grup s-a adâncit din cauza reducerii livrărilor de avioane mici, de afaceri, şi a noilor costuri legate de proiecte feroviare cu probleme în Europa.

Noul director executiv al companiei, Éric Martel, numit în funcţie la începutul lunii aprilie, lucrează pentru a finaliza vânzarea ultimei serii de active, care vor găsi compania ”redusă” la o singură afacere, cea cu avioane private, cândva anul viitor. Acesta a revenit în companie, după cinci ani în care a fost CEO al Hydro-Québec’s.

În primele trei luni de când s-a aflat la conducerea companiei, Martel a supravegheat o întrerupere a producţiei de şase săptămâni şi mii de concedieri temporare din cauza pandemiei. Toate cele 51 de unităţi de producţie s-au redeschis acum.

„Cu siguranţă nu mă aşteptam ca primul trimestru (de la reîntoacerea sa, n.r.) să fie atât de provocator, pandemia Covid-19 afectând aproape fiecare aspect al operaţiunilor noastre, al pieţelor noastre finale şi al performanţelor financiare”, a declarat Martel.

Livrările de avioane de business în întreaga industrie vor scădea probabil cu aproximativ 30% în 2020, a spus Martel.

Livrările de aeronave de afaceri ale companiei au scăzut cu aproximativ 43%, la 20 de avioane în trimestrul 2.

Bombardier se aşteaptă să livreze cel puţin 22 din avioanele sale de afaceri, modelul Global 7500, în a doua jumătate a anului, de două ori mai mult decât în ​​prima jumătate. Printre cele mai profitabile produse ale companiei sunt avioanele ultra-lungi, care au un preţ de catalog de aproximativ 73 de milioane dolari americani.

Deşi nu a furnizat o prognoză privind profitul pentru 2020, Bombardier a spus că se aşteaptă ca afacerile să se recupereze treptat în a doua jumătate. Traficul feroviar de pasageri este în creştere în Europa, utilizarea avioanelor de business a revenit de la nivelul minim înregistrat în aprilie şi mai, iar cumpărătorii de aeronave s-au întors pe piaţă, a spus CEO-ul.

În urmă cu două săptămâni, Comisia Europeană a aprobat oferta Alstom de preluare a diviziei feroviare a companiei canadiene Bombardier, după ce grupul francez a fost de acord să vândă active pentru a rezolva temerile legate de concurenţă. În februarie, Alstom a anunţat că a semnat un acord cu producătorul canadian de avioane şi trenuri Bombardier şi Fondul public de pensii din Quebec (Caisse de dépôt et placement), pentru a prelua totalitatea acţiunilor la Bombardier Transport, divizia feroviară a Bombardier cu sediul în Germania, pentru un preţ cuprins între 5,8 şi 6,2 miliarde de euro.

Acordul este de aşteptat să se încheie în prima jumătate a anului 2021, a anunţat Bombardier.

Cu aproape 60.000 de angajaţi, Bombardier este lider global în industria transporturilor, fabricând avioane şi trenuri.

Cu sediul central în Montréal, Canada, Bombardier are şantiere de producţie şi inginerie în peste 25 de ţări pe segmentele Aviaţie şi Transporturi. Acţiunile Bombardier sunt tranzacţionate la Bursa din Toronto. În anul fiscal încheiat la 31 decembrie 2019, Bombardier a înregistrat venituri de 15,8 miliarde de dolari.

Grupul canadian este prezent şi în România, prin subsidiara Bombardier Transportation Shared Services România, care are peste 600 de angajaţi.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed