Cornel Coca Constantinescu, ASF: Mizez pe o creștere de maxim 10% a pieței asigurărilor, până la sfârșitul anului

„2016 a fost un an destul de greu pentru piață, vorbim de două falimente răsunătoare în piața asigurărilor – ASTRA și CARPATICA -, de turbulențele care au fost transmise în piață inclusiv de către aceste falimente, mă refer la creșterile spectaculoase ale tarifelor pe zona RCA, și, nu în ultimul rând, nemulțumirea unei bresle – o revoltă a unei bresle împotriva altei bresle -, finalizată, în cele din urmă, cu înregistrarea unei nemulțumiri generale. Consumatorii erau nemulțumiți, asiguratorii erau nemulțumiți, ASF era nemultumită, toată lumea era nemulțumită”, a afirmat Cornel Coca Constantinescu, într-un interviu pentru XPRIMM tv.

 

Vicepreședintele ASF susține că 2017 este anul în care lucrurile s-au stabilizat pe piața asigurărilor datorită mai multor acțiuni întreprinse în acest sens.

 

„Pe de o parte, o acțiune în ceea ce privește cadrul legislativ. Cu sprijinul Parlamentului am reușit să realizăm un cadru legislativ predictibil și, în același timp, ancorat în realitățile vremurilor pe care le trăim: legea RCA. Totodată, am reușit să punem în practică, chiar începând cu anul precedent, noua lege privind redresarea și rezoluția în asigurări, noua lege privind Fondul de Garantare a Asiguraților – pentru că avem nevoie de o plasă de siguranță a acestei piețe, care aduce un plus de credibilitate pieței în fața consumatorilor”, a precizat Coca Constantinescu.

 

 

Totodată, el susține că în acest moment sunt create toate premisele pentru o „creștere sănătoasă” a industriei asigurărilor.
„Cred că, astăzi, ne aflăm într-un moment în care se creează premisele de creștere a acestei piețe, o creștere sănătoasă. Am cel puțin două argumente. La sfârșitul semestrului I al anului 2017, pentru prima dată în istoria recentă a pieței asigurărilor, toate companiile de asigurări înregistrau nivelul de SCR (cerințele de capital de solvabilitate) și MCR (cerințele minime de capital), indicatorii de bază ai acestei piețe, la nivel superior 1. Adică, se încadrau în cerințele legale”, a explicat vicepreședintele ASF.

 

 

În opinia ASF, o creștere sănătoasă a industriei asigurărilor înseamnă o creștere de până la 10% în acest an.

 

 

„Mizez pe o creștere de până la nivel de 10% – nu cred că vom depăși 10% în acest an – dar va fi o creștere a pieței. Cred în continuare că, în principal, creșterea va veni din zona asigurărilor de viață. După cum ați constatat, la sfârșitul semestrului I, avem o creștere de 36% a pieței, comparativ cu anul precedent. Nu numai acest semnal este încurajator, ci faptul că această piață – piața asigurărilor de viață – este o piață cu un potențial uriaș, inclusiv în România, așa cum se întamplă în restul statelor din Uniunea Europeană”, a subliniat Coca Contantinescu.

 

 

El consideră că principala realizare a pieței este dată de faptul că actorii – societatile de asigurari – au învățat din greșelile trecutului și nu le mai repetă astăzi. Piața transmite un semnal de maturitate, un mesaj de stabilitate, iar feedback-ul care vine din partea clienților este unul pozitiv.

 

„Dacă mă ancorez numai într-un indicator simplu – nivelul petițiilor. În acest an ne aflam la jumătatea numărului petițiilor din anul precedent, ceea ce înseamnă că asiguratorii nu se concentrează numai pe operațiunea inițială, cea de vânzări, ci încep să se concentreze și pe ceea ce înseamnă despăgubiri, plata despăgubirilor, un lucru extrem de important pentru noi, ca Autoritate de Supraveghere”, a menționat Coca Constantinescu.

 

 

Elementul care poate susține industria asigurărilor este, potrivit reprezentantului ASF, încrederea.

 

„În principal, piața trebuie sa aducă un plus în ceea ce privește relația dintre asigurator și asigurator, deci relația din piață dintre ei. Iar BAAR (Biroul Asiguratorilor Auto din România) a reușit să coaguleze acest interes, există protocoale încheiate între toate companiile care vând RCA, astfel încât decontarea directă să poată fi pusa în practică și să nu fie transpusă într-un cost foarte ridicat. Pe de altă parte, trebuie să transmită un mesaj de încredere pieței, adică asiguraților, și, nu în ultimul rând, trebuie să aibă încredere în ASF, asa cum și noi, de altfel, avem încredere în piața pe care o supraveghem”, a conchis acesta.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed