Cum arată viitorul anvelopelor

Trăim într-o lume în continuă evoluție, iar anvelopele fac și ele parte din acel progres continuu. Au trecut peste 5.000 de ani de la prima roată, din lemn de frasin și cu diametrul de 72 de centimetri. Suficient timp pentru ca roțile să devină ceea ce sunt astăzi, dar să nu credeți că istoria se oprește aici, viitorul anvelopelor este aproape și tocmai despre asta vorbim acum.

 

Inovație în anvelope: roțile viitorului

 

De menționat că cea mai importantă evoluție în acest sector s-a produs în ultimii 150 de ani. Probleme precum vulcanizarea, care crește rezistența cauciucului, precum și a camerei de aer, au fost esențiale pentru lumea transporturilor și industria auto, permițând anvelopelor să devină ceea ce sunt astăzi.

 

În prezent, producătorii de anvelope caută să îmbunătățească confortul la volan. În acest scop, se lucrează la instalarea unor senzori care optimizează informațiile mașinii și la obținerea unor anvelope auto care nu pot fi niciodată perforate, sub nicio formă.

 

Privind în viitorul apropiat, Continental și-a făcut prezentările: două modele, ContiSense și ContiAdapt, ale căror caracteristici se limitează la science fiction. Ce părere aveți despre o anvelopă care poate comunica cu vehiculul și telefonul mobil prin Bluetooth? Ei bine, din 2013 există anvelope care au un sistem capabil să măsoare presiunea și temperatura în timpul mersului. Ceva care va minimiza riscul unei perforații și va duce la economii semnificative de combustibil.

 

De asemenea, Hankook s-a alăturat acestei revoluții în lumea anvelopelor cu 5 propuneri: Magfloat, bazat pe extinderea câmpului magnetic, Flexup, capabilă să urce scări, și iPlay, o bicicletă cu suspensie mai flexibilă. De asemenea, Shiftrac, cu comportare excelenta in curbe, si Autobine, care permite amplasarea sau scoaterea automata a anvelopelor in functie de numarul de pasageri.

 

Studiile de cercetare efectuate de casa Michelin sunt dedicate inovației cu cel mai recent prototip prezentat, Vision Concept. O roată care îmbină anvelopa și janta și este biodegradabilă, o mostră despre cum vor fi roțile în 15 sau 20 de ani. Michelin afirmă că ne vom confrunta cu anvelope cu structură alveolară care poate fi reparată sau modificată pentru orice condiție meteo sau teren cu imprimante 3D pe care le vom găsi la orice benzinărie.

 

Anvelopele perforate au fost flagelul șoferilor de când mașinile au început să ruleze pe cauciuc în urmă cu mai bine de un secol.

 

Practic, toți cei care se află de ceva timp la volan au fost nevoiți să facă față acestei situații și este una din grijile tuturor celor care se află la volan: teama de a pierde brusc controlul, înlocuirea anvelopei dezumflate cu cea de rezervă pe marginea drumului, frustrarea de a fi nevoit să cumperi două roți de rezervă pentru că cea din partea opusă este prea uzată pentru a fi asociată cu una nouă etc.

 

Nu este nimic mai frustrant pentru un șofer decât să își oprească deplasarea pentru a repara o anvelopă, dar aceasta ar putea deveni în curând o amintire îndepărtată datorită noilor tehnologii dezvoltate de producătorii de anvelope.

 

Anvelopele „Run – flat” au devenit deja obișnuite. Atunci când o anvelopă se confruntă cu toate, cu excepția celor mai catastrofale perforații, flancurile sale super-rigide permit șoferului să continue să conducă, de obicei până la 80 de kilometri.

 

Producătorul german de anvelope auto Continental are o alternativă excelentă: anvelopele care se pot etanșa după ce un cui a străpuns banda de rulare.

 

Anvelope fără aer

 

De când a fost dezvoltată prima anvelopă, producătorii de anvelope au căutat modalități de a preveni perforarea și exploziile. Michelin a dezvăluit recent un prototip de anvelopă numit Uptis, care nu trebuie umflată deloc. Producția este de așteptat să înceapă în 2024.

 

Câțiva alți producători, inclusiv cel mai mare producător de anvelope din Japonia Bridgestone, își testează în prezent propriile modele de anvelope auto fără aer.

 

Dar acesta este doar începutul marilor schimbări care ar putea transforma în curând anvelopele mașinii tale pentru a îmbunătăți securitatea, performanța, confortul, durabilitatea și economia de combustibil.

 

Acestea includ anvelopele care pot „vorbi”, cum ar fi trimiterea unei alarme atunci când detectează gheața sau chiar își schimbă forma pentru a îmbunătăți tracțiunea.

 

Înlocuirea cauciucului

 

Una dintre cele mai mari provocări este găsirea de alternative la cauciucul natural folosit de când Charles Goodyear a descoperit vulcanizarea în 1844, proces care o face stabilă.

 

În fiecare an, conform industriei, în întreaga lume sunt aruncate aproximativ 200 de milioane de anvelope auto. Deși o parte din ele sunt refolosite, procesul este dificil și costisitor, așa că majoritatea sunt aruncate în gropile de gunoi, adesea stivuite una peste alta și folosite ca zone de reproducere pentru țânțari și alte insecte, care uneori iau foc și produc fum toxic.

 

Continental lucrează la un înlocuitor de cauciuc numit Taraxagum, despre care spune că ar putea intra în producție în cinci până la 10 ani. Materialul poate proveni din 1.200 de specii diferite de plante.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed