Cum au reuşit „băieţii deştepţi” să dea un tun de 2.5 milioane de euro în doar cinci săptămâni, ajutaţi de greii din Vamă

0

Atât Călin Vesa cât şi Radu Mărginean sunt cercetaţi pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la evaziune fiscală, în formă continuată. Alăturid de aceştia au mai fost deferiţi justiţiei Ovidiu Vidican, şef Serviciu la Direcţia Regională pentru Accize şi Operaţiuni Vamale, Corneliu Sotoc, fost director al Vămii Oradea, Gheorghe Seleş, fost director adjunct la Direcţia de Supraveghere din ANV, Aurelian Baciu, fost şef birou la Vama Oradea, Ovidiu Costea şi Gheorghe Buna, foşti comisari de Gardă Financiară.

 

 

Toţi sunt acuzaţi că au protejat o societate comercială din Săcueni controlată de Bereczki Jozsef şi Pap Robert, care, potrivi unor surse, ar fi interpuşi ai celebrului afacerist orădean Attila Racz, capul celei mai întinse reţele de contrabandă cu combustibil din România, condamnat la 7 ani de închisoare în procesul în care a fost acuzat că a coordonat o grupare ce a fraudat statul cu 87 milioane lei prin tranzacţii ilicite cu carburanţi.

 

 

Pentru a putea vinde motorina prin circuitul respectiv, a fost nevoie de înfiinţarea unui antrepozit de depozitare. În cazul antrepozitelor fscale, produsele accizabile pot fi luate fără plata accizei. Astfel, cei implicaţi în afacerea cu motorină importau combustibil de la marii producători, în acte făceau livrarea în Slovacia pentru a nu plăti accize, însă toate acestea erau fictive, astfel că motorina ieşea doar fictiv din ţară, ea fiind vândută pe urmă la negru.

 

 

Potrivit anchetatorilor, toată procedura a fost încălcată, nici măcar spaţiu pentru antrepozitul fiscal înfiinţat nu exista. Acest circuit nu s-ar fi putut dezvolta fără sprijin din partea greilor din Vamă Cu toate că mecanismul a fost indentificat la o săptămână după ce a fost pus în practică, chiar de către cei de la Garda Financiară, care au oprit autocisterna, el a continuat fără a fi luate măsurile ce se impuneau.

 

 

mai multe, pe adevarul.ro