Cum evaluezi o companie mica

0
Cum evaluezi o companie mica

In acest articol vor fi prezentate cateva idei despre cum poti gasi si evalua un “castigator” intre companiile mici de la bursa, adica cele cu capitalizare de pana la cateva zeci de milioane de euro. Acesti emitenti nu genereaza comisioane mari pentru societatile de brokeraj, astfel ca ele rareori fac obiectul unor rapoarte de analiza, asa cum se intampla in cazul blue-chipsurilor. Totusi, datorita acestui lucru, actiunile firmelor cu capitalizare mica deseori se tranzactioneaza la preturi cu mult sub valoarea lor corecta, situatie de care investitorii pot beneficia. Cand incepi sa analizezi o astfel de companie, abordarea este similara cu cea pe care o ai cand studiezi un blue-chip, numai ca accentul va fi pus diferit. Spre deosebire de companiile mari, unde performanta financiara anterioara este “o fereastra spre viitor”, informatiile non-financiare au mult mai multa valoare cand analizezi o companie mica. De aceea, 80% din efortul pe care-l depui trebuie sa se indrepte in directia intelegerii strategiei de business a acelei firme, a asigurarii ca echipa de management este cea potrivita ca sa aplice acea strategie, cautand, totodata, sa vezi daca industria in care compania activeaza este una in crestere. Doar 20% din timp ar trebui folosit pentru a analiza rezultatele financiare curente. Trebuie sa te asiguri totusi si ca acea firma raporteaza rezultatele financiare, iar acest lucru il face in timp util. Raportarile cu intarziere sunt semne mari de alarma. (Investopedia)