Cum fac bulgarii bani pe litoral şi în 2011. Vezi exemplul Albenei

Românii în ecuaţia profitului staţiunilor de pe litoralul bulgar. Studiu de caz: Albena.

 

2010 a fost un an de trend ascendent pentru hotelierii din Albena. Astfel că, în al doilea an al crizei, numărul românilor care au ales ca destinaţie de vacanţă Albena a urcat cu 3% faţă de performanţa din 2009, a spus Margita Todorova, marketing & sales director, Albena JSCo.

 

În cifre, numărul înnoptărilor turiştilor români în Albena a atins nivelul de 271.000, în creştere faţă de 2009, când s-au înregistrat 263.000 de înnoptări ale românilor în staţiunea bulgară. Cei mai mulţi români au ales Albena în vârf de sezon, în august, mai exact-peste 97.000.

 

Pentru 2011 aşteptările sunt şi mai optimiste decât pentru anul precedent.

“Ne aşteptăm ca şi în 2011 tot mai multe familii să aleagă să-şi petreacă vacanţa în Albena. Previzionăm în continuare un ritm de creştere constant şi sănătos pe piaţa din România ”, a mai declarat Margita Todorova.

 

Românii în mentalitatea hotelierului din Albena: “Le vindem familiaritate plus all inclusive şi i-am câştigat”

 

E important de ştiut, de la bun început, că românii reprezintă aproximativ 20% din numărul total de turişti care îşi petrec vacanţa pe litoralul din Albena. Tot cam atâţia germani vin la mare în Albena şi sensibil mai mulţi ruşi, adică circa 25% din totalul turiştilor care aleg această destinaţie de vacanţă.

 

Hotelierii de pe litoralul bulgar marşează punctual pe două strategii (dincolo de preţurile mici practicate) pentru a fideliza şi a creşte ponderea românilor în numărul total de turişti care vin pe litoralul bulgar.

Prima strategie-“vindem agresiv familiaritate turiştilor români pe liloralul bulgar”.

Ca să creeze o atmosferă generală de familiaritate pe litoral, hotelierii din Albena aleg să angajeze personal din România, sau, în orice caz, personal care vorbeşte limba română. Nu e întâmplător că odată ajunşi pe litoralul bulgar, turiştii români au sentimentul că sunt “acasă”. Personalul care lucrează în turism pe litoralul lor e selectat funcţie de acest criteriu-fluenţa cu care vorbeşte limba română.

Oficialii staţiunii Albena au spus pentru MONEY.ro că una din ţintele pentru viitorul apropiat este creşterea numărului de români care să lucreze în hotelurile de pe litoralul Albenei, cu focus pe recrutarea lor în echipele de animatori profesionişti din hoteluri.

Întrebarea legitimă ce decurge de aici este de ce hotelierii mizează tocmai pe echipele de animatori profesionişti vorbitori de română? Albena funcţionează ca un resort, adică turiştii odată ajunşi acolo au o întreagă industrie gata să le livreze „la cheie” modalităţi de petrecere a timpului liber. Mai aplicat, asta înseamnă că turiştii au un evantai larg de opţiuni pentru a-şi petrece timpul la mare în Albena, nu doar „plajă şi mare”, bulgarii investind în ceea ce occidentalii numesc “entertainment”, şi “optimizând” continuu modalităţile de petrecere a timpului în concediu pe litoral.

Vorbim de activităţi/programe specializate pentru copii, femei/bărbaţi, cu infrastructură specifică, şi, bineînţeles, personal calificat/antrenat care gestionează toate aceste programe de timp liber. Or, aceşti angajaţi calificaţi, mai sus menţionaţi, se doreşte să fie vorbitori de limbă română, dacă nu chiar români. Explicabil, dacă ne gândim că de interacţiunea lor directă, nemijlocită cu turistul român depinde revenirea în vacanţă pe litoralul bulgar. Cheltuielile pentru activităţile din zona entertainment-ului sunt acoperite, de regulă, în cazul pachetelor turistice de ultra-all inclusive cumpărate de turişti.

 

 

A doua strategie-“vindem românilor ceva ce îşi doresc foarte mult dar nu au acasă la ei: all inclusive

Ca să înţelegem logica bulgarilor, trebuie amintit că Albena gravitează în jurul conceptului de all inclusive, pentru care, de altfel, vin românii acolo, sau cel puţin aşa susţin oficialii staţiunii.

All inclusive-ul înseamnă, de regulă, trei mese, două gustări dintre mese şi băuturi locale-toate incluse în tariful final al pachetului turistic cumpărat. Strategia serviciilor all inclusive decurge din prima modalitate de a acroşa turişti români. Cele două funcţionează, adică aduc bani, împreună. Hotelierii din Albena ştiu că românii vin acolo şi pentru all inclusive, serviciu aproape inexistent pe litoralul autohton.

Ca argument stau cei peste 30.000 de români au ales ca destinaţie de vacanţă staţiunea Albena în 2010, exclusiv pentru all inclusive, au mai spus ei. Hotelierii din Albena mizează în 2011 pe un plus de cel puţin 5% la numărul de turişti români care vin aici în concediu.

Hotelierii din prima linie din Albena vând un sejur de 7 nopţi cu all inclusive la 3 stele vara aceasta cu 290 de euro, în vreme ce 7 nopţi la 4 stele tot cu all inclusive te costă în sezon  370 de euro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed