Cum își procură informația o agenție SEO? Sugestii de bloguri de profil

0

Search Engine Optimization – tehnică de marketing online pusă la dispoziția antreprenorilor digitalizați prin servicii oferite de o agenție SEO – poate fi pe cât de eficientă, pe atât de… „enigmatică”.

Întrucât nu există un set precis de reguli, un ghid oficial aprobat în unanimitate privind modul în care se realizează și funcționează optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare (în speță, Google), domeniul poate fi deseori destul de relativ în ceea ce privește părerile împărțite ale specialiștilor, implementarea și reușita procesului în general.

În plus, având în vedere că o agentie SEO oferă astfel de servicii pentru diverse site-uri, atât pentru magazine online, cât și pentru pagini web de prezentare a firmelor, companiilor sau chiar a persoanelor publice (Reputation Management), fiecare proiect de optimizare prezintă particularități și situații distincte.

Cu alte cuvinte, putem spune ca nu există o rețetă universal valabilă pe care o agenție SEO să o aplice cu același succes pentru toți clienții săi, iar Google nu-și va dezvălui în niciun caz modul amănunțit în care avantajează sau penalizează, în baza algoritmilor săi „secreți”, un site care beneficiază de o astfel de promovare.

În fapt, între SEO și Google se află o relație de tipul love-hate relationship, giganticul motor de căutare încurajând mai degrabă campaniile PPC (anunțuri plătite) derulate prin propriul serviciu publicitar, Google Ads.

În aceste condiții, experiența acumulată de-a lungul timpului, expertiza în domeniu, intuiția și informarea permanentă cu privire la update-urile, trendurile, observațiile și speculațiile din lumea Search Engine Optimization sunt factorii care fac diferența între o agenție SEO și alta în termeni de performanță.

În ceea ce privește sursele de informație, iată câteva dintre cele mai populare bloguri în acest sens:

 

 

  • SearchEngineJournal.com

Fondat de Loren Baker, acest blog SEO de tip multi-autor își justifică nivelul foarte ridicat de notorietate prin faptul că prezintă informații corecte și verificate, ceea ce reprezintă un aspect crucial în domeniul SEO. Mai mult decât atât, blogul se axează pe știri și noutăți de ultimă oră, postate în timp real, cu o frecvență de 4-5 postări/zi, în medie.

 

  • Moz.com

Fondat de Rand Fishkin ca blog SEO de tip multi-autor, această platformă a reprezentat de-a lungul timpului – și continuă să o facă – o prețioasă sursă de informare și dezvoltare pentru toți cei care au dorit să se inițieze în domeniul SEO și să-l aprofundeze permanent. Spre exemplu, articolul The Beginner’s Guide to SEO stă drept mărturie în acest sens.

 

  • Yoast.com

Majoritatea articolelor disponibile pe acest blog se referă la conținutul SEO de calitate, detaliile tehnice ale domeniului și, nu în ultimul rând, la aspecte legate de optimizarea SEO specifică platformei WordPress. Blogul, al cărui fondator e Joost de Valk, a devenit astfel foarte apreciat și urmărit de comunitatea SEO din lumea întreagă.

Alte bloguri pe care o agenție SEO le poate urmări frecvent pentru a-și procura informația: Cognitive SEO, Search Engine Land, SEMRush, Backlinko, Ahrefs, Search Engine Watch, Hobo-web, Matthew Woodward, GotchSEO, Builtvisible, Lion Zeal, Distilled, SEO by the Sea, SEER Interactive, Search Engine Roundtable, Merj etc.