Cum l-a răpus Boeing pe uriașul cerurilor

De ceva vreme tot circulă zvonuri că se oprește producția de aeronave A380. În orice caz, se apropie momentul în care zvonurile vor deveni realitate, cu tot mai multe companii de zbor retrăgând comenzi și fără să apară unele noi. Airbus are de luat o decizie dură, și încă repede.

 

Dar ce a provocat de fapt eșecul lui A380? Doar este un avion legendar, cel mai mare pe care l-a văzut lumea, cu baruri și zone de odihnă în cabine. Spațiul și confortul l-au făcut favoritul călătorilor de pretutindeni. Oare de ce n-a avut succesul scontat? Sunt mai multe motive, de la problemele în a-l încărca la capacitate până la mărimea aparatului și limitele pe care i le impune. Dar cel mai important a fost adus de Boeing.

Noul Boeing 777X promite să transporte un număr similar de pasageri, dar într-o manieră mult mai eficientă. Are presurizare mai bună (deci pasageri mai fericiți) și poate ateriza aproape peste tot unde poate și 737. I-a luat ochii celui mai mare cumpărător de A380, Emirates, care a comandat 120 și 30 mai târziu (și tot va mai dori).

 

Într-un fel, A380 este avionul mai bun, cel puțin pe hârtie. Când zboară cu 853 de locuri ocupate, nici un altul nu se apropie de raportul cost/pasager. Dar există și alți factori. Operând cu 853 de pasageri înseamnă greutate mai mare (oameni și bagaje), care reduce eficiența și raza de acțiune. Înseamnă și mai mult echipaj pentru a se încadra în standardele de personal/pasageri, ceea ce face zborurile și mai scumpe. Cele mai multe companii operează A380 cu două sau trei clase de călătorie, pentru 550-600 de pasageri. Chiar și așa, tot este dificil să ocupe toate locurile, ceea ce mărește substanțial regia de zbor.

 

Articolul integral pe HOTNEWS

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed