Cum poţi face economii de 50 de milioane de euro la sistemul de sănătate? Află răspunsul de la un producător de medicamente

“Pentru 2010, obiectivul principal al Teva România se leagă de creşterea penetrării genericelor ca soluţie pentru asigurarea unui acces mai bun la tratamente moderne şi pentru economii aduse finanţatorilor sistemului de sănătate. O generizare mai largă şi mai accelerată a medicamentelor al căror patent a expirat, de până la 80% din volume, poate genera economii de 50-60 de milioane de euro anual pentru sistemul de sănătate”, a mai spus Alina Luiceanu.

Teva Pharmaceuticals a înregistrat anul trecut vânzări de 70 milioane de lei pe piaţa locală de profil, în creştere cu 6% faţă de 2008. La sfârşitul anului, compania avea o cotă de piaţă de 5% şi ocupa a noua poziţie în topul companiilor de generice care activează pe piaţa locală.
Trendul ascendent al companiei Teva a fost susţinut în 2009 de introducerea a 13 produse noi din arii terapeutice diferite precum: oncologie, osteoporoză, cardiologie, SNC şi biosimilare. Noile produse au generat aproape jumătate din creşterea înregistrată de companie în 2009.

La nivel internaţional, Teva Pharmaceuticals a înregistrat în 2009 vânzări nete de 13,9 miliarde de dolari, cu 25% mai mult faţă de 2008. În Europa, vânzările au crescut cu 10% faţă de 2008, totalizând 3,27 milioane de dolari. Creşterea înregistrată în Europa a fost influenţată semnificativ de vânzările din Germania, Spania, Polonia şi Franţa.

În România, genericele reprezintă doar 25% din piaţa de medicamente eliberate cu prescripţie (deci suportate de la fondul public de sănătate) şi se află într-un trend descrescător, restul fiind medicamente originale, chiar dacă multe din acestea şi-au pierdut de mulţi ani protecţia prin patent.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed