Cum speră să se redreseze loteriile după pandemie

Într-un singur stat din SUA, taxele virate de loterie către bugetul centralizat au fost mai mici cu 50 de milioane de dolari comparativ cu 2019. La începutul anului 2020, se preconizau venituri record. La rândul ei, Loteria Chinei a înregistrat venituri mai mici cu 41,7 % în prima jumătate a anului trecut, comparativ cu perioada similară din 2019.

Nimeni nu poate aștepta ieșirea din pandemie pentru revenirea la încasările obișnuite, pentru că este greu de anticipat când va veni acest moment, chiar dacă vaccinarea populației decurge în ritmul stabilit, la nivel global. Oamenii din conducerea organizatorilor de jocuri de noroc au fost nevoiți să gândească repede un plan pentru redresare. 

Începe „era digitală”

Soluția unanimă este digitalizarea. Loteriile care până anul trecut se bazau pe bilete vândute exclusiv prin operatori stradali se mută în online, acolo unde vor intra în concurență cu loteriile internaționale oferite de ceilalți operatori de pe piață. Casa pariurilor loto include extrageri din zeci de țări, fiind doar un exemplu în acest sens.

Primii pași s-au făcut deja, în Europa de Vest și peste ocean vânzările de produse loto online crescând de la lună la lună. Comisia Loto din New Hampshire a anunțat că a vândut pe Internet un număr impresionant de lozuri răzuibile, iar omologii din Pennsylvania au observat că, la începutul acestui an, s-au vândut mai multe bilete loto decât în mod obișnuit, pentru că s-a ajuns la o nouă categorie de public: jucătorii online. Sunt mai mulți participanți la Powerball și la Mega Millions decât erau în 2019, în această perioadă.

Se schimbă și strategia de marketing

În paralel cu investițiile făcute pentru realizarea și perfecționarea platformelor online, loteriile naționale și-au schimbat strategia de marketing. Fondurile care erau destinate panourilor stradale de mari dimensiuni au fost redirecționate spre publicitatea pe tv și pe Internet, rețelele sociale jucând acum un rol esențial în promovare.

În același timp, nu vor dispărea total biletele clasice, tipărite pe hârtie. O parte a clienților fideli este reprezentată de persoane mai în vârstă, care nu au posibilitatea sau nu se pricep să intre pe internet. Astfel, loteriile din SUA au găsit soluția ca tichetele să fie duse de curieri, direct la ușa cumpărătorilor. 

Un prim pas făcut de Loteria Română

Fiind vorba de instituții legate de fiecare stat în parte, implementarea schimbărilor dorite se face mai anevoios, din cauza procesului birocratic. Și în țara noastră s-a demarat procesul de digitalizare a jocurilor organizate de Loteria Română. Contractul pentru realizarea platformei a fost semnat în septembrie 2020, dar valoarea și termenul de finalizare a proiectului nu au fost făcute publice.

De asemenea, la 1 februarie 2021, Compania Națională „Loteria Română” S.A. a încheiat un contract cu CEC BANK S.A., având ca obiect servicii de acceptare a plăților cu cardul prin intermediul echipamentelor POS instalate la punctele de vânzare a produselor loto. Se au în vedere 903 puncte de vânzare. „Proiectul pilot demarat anul trecut în 91 de agenții proprii din București și Brașov s-a desfășurat cu succes”, a anunțat Sebastian-Iacob Moga, directorul general al Loteriei.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed