DACIA reuşeşte performanţe care acum câţiva ani păreau imposibile

Producătorul de la Mioveni şi-a consolidat poziţia în UE deasupra unor mărci precum Hyundai, Nissan (colegul de alianţă), KIA şi Seat. Dacia a reuşit să bată Nissan, KIA şi Hyundai chiar şi în Europa de Vest, în primele şase luni din 2019, conform datelor furnizate de ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România). Dacă nu vor fi surprize majore în evoluţia pieţei auto, Dacia va depăşi recordul istoric de anul trecut şi va avea cel mai bun an din istoria de 50 de ani.

 

Dacia a obţinut rezultate de excepţie şi în primul semestru din 2019 după ce în 2018 a avut cel mai bun an din istorie. Înmatriculările Dacia în Uniunea Europeană în primele şase luni au ajuns la 311.841 de autoturisme noi, peste Hyundai (275.575), KIA (263.231), Seat (261.497) sau Nissan (210.275), conform datelor ACAROM. Cota de piaţă a crescut la 3,8%, faţă de 3,3% în perioada similară din 2018. Numărul înmatriculărilor a crescut cu 10,5%, în primul semestru din 2019, faţă de S1 2018.

 

Înmatriculările constructorului român au fost peste Hyundai, KIA, Nissan şi Seat şi dacă ţinem cont de înmatriculările din UE şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), în perioada ianuarie-iunie. Creşterea a fost de 10%. Cota de piaţă a urcat la 3,8%.

 

În Europa de Vest, Dacia a reuşit să bată Hyundai, KIA şi Nissan. Seat a reuşit să aibă rezultate peste Dacia în primul semestru din 2019 în cazul înmatriculărilor din această zonă. Metodologia prevede că la înmatriculările din Europa de Vest sunt luate în calcul ţările din EU15 (Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxembourg, Olanda, Portugalia, Spania, Suedia şi Marea Britanie) şi EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia). Cota de piaţă Dacia a urcat la 3,2%, faţă de 2,9% în primul semestru din 2018. Creşterea numărului de înmatriculări a fost de 8% pentru Dacia, în primele şase luni din 2019 faţă de perioada similară din 2018.

 

Articolul integral pe ECONOMICA.NET

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed