Dansând în ploaie cu magazinele de modă

Majoritatea directorilor de magazine de pe cele două artere vizitate spun că, spre deosebire de anul trecut, vânzările au scăzut cu peste 50%. În magazinele de pe Calea Victoriei nu era niciun client. Din bruma de magazine rămase deschise aici, foarte puţine au dorit să comenteze situaţia sezonului estival.

Cei de la Stefanel au reduceri de 60%, dar angajaţii lor sunt mult mai interesaţi de aranjarea în rafturi a noii colecţii de toamnă-iarnă. În magazin, niciun client. La Musette, reduceri mai zgârcite, de 20-50%. Niciun client. Vânzătoarea a fost, totuşi, destul de amabilă să-mi arate în documente că perioada de promoţii pentru vară a început la 19 iunie şi se va termina pe 15 septembrie. Ba chiar mi-a explicat că nivelul vânzărilor pentru lunile iunie-august a fost “cam” acelaşi ca anul trecut, dar în august s-a simţit o uşoară scădere.

La Man&Manetti, retailer de îmbrăcăminte bărbătească, şi la Cerruti, singurul magazin exclusivist din România al acestui brand, niciun client. Promoţiile se încadrează între 30% şi 70%, vânzări mai slabe decât în vara anului 2008, dar vânzătoarea mi-a povestit cum prezenţa divei Madonna şi-a pus amprenta asupra bunului mers al acestui sezon. “Am avut un client care a venit din ţară special pentru concertul Madonnei şi şi-a cumpărat un outfit întreg”, a conchis aceasta.

Am aruncat o ultimă privire pe Calea Victoriei şi, cât mi-a permis câmpul vizual, am realizat că mai mult de jumătate din spaţiile comerciale sunt închise. Părăsesc Calea Victoriei şi mă îndrept cu mai multă speranţă către Calea Moşilor. Paşii mi se opresc într-un magazin Lotto, brand controlat la nivel local de compania Extenso, unul dintre primii zece retaileri de îmbrăcăminte după cifra de afaceri.

Reducerile aferente colecţiilor de vară se încadrează între 30% şi 60%. Din noua colecţie de toamnă nu au sosit decât câteva linii, îmi spune Bogdan Brolan, managerul magazinului.

“Vânzările sunt mai slabe cu 30-40% decât în vara lui 2008. Dacă anul trecut, în această perioadă, vindeam 200-250 de produse pe lună, anul acesta avem doar 100-150 de produse vândute într-o lună”, spune acesta. Linia nouă de copii deja beneficiază de promoţie, pentru că “lumea s-a obişnuit să vadă reduceri, dacă nu ai afişe cu promoţii, nici nu-ţi mai intră în magazin”, a explicat Brolan.

La câteva sute de metri de magazinul Lotto se află un alt magazin de articole sportive – Tempt Sport.

Proprietarul, domnul Cristian, declară zâmbind amar că “nu mai cumpără lumea. Avem scăderi de peste 50% la vânzările din vara aceasta. Am zis că mai stăm până la primăvară şi, dacă merge tot aşa, ne reprofilăm, facem alimentară. Mâncare tot vor trebui să cumpere”. Mai mergi un pic pe Calea Moşilor şi vezi vitrina magazinului Stone Creek, împânzită de afişe roşu cu alb: “Închidem magazinul! Lichidare de stoc”. De ce? Pentru că, potrivit Andreei Răducanu, directorul de magazin, în luna iulie ne-au anunţat că măresc chiria, iar proprietarii au hotărât să închidă definitiv acest punct de lucru, fără a-l reloca în altă parte.

“Vom rămâne doar cu cele patru magazine pe care le avem în centrele comerciale: în Plaza România, City Mall, Unirea Shopping Center şi Băneasa Shopping Center”, a declarat Răducanu. Reducerile – 85%. Vânzările – în scădere cu 60% comparativ cu lunile de vară ale anului trecut. Niciun client.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed