Decizie fără precedent: O bancă mare va fi obligată să returneze clienților 300 de milioane de euro

Protecţia Consumatorilor reclamă mai multe încălcări ale legii, precum transferul unor credite în termen către o societate neautorizată şi încasarea necuvenită de dobânzi şi comisioane, precum şi calculul defectuos al dobânzilor şi perceperea ilegală, în unele cazuri, de comisioane penalizatoare calculate la sold, anunţă Profit.ro.

Prin calcularea şi reţinerea, cu încălcarea prevederilor legale, de către o persoană juridică neautorizată din afara ţării, de sume de bani reprezentând dobânzi, comisioane de administrare şi dobânzi penalizatoare, a fost creat un prejudiciu consumatorilor estimat la cel puţin 300 milioane de euro”, scrie Dumitru Manţu, inspector la Constanţa,  sumele fiind estimate pentru perioada 2008-2015.

Acțiunea Protecției Consumatorilor din Constanța a pornit de la 5 reclamații primite de la persoane care au încheiat contracte cu Bancpost, instituție de credit preluată de Banca Transilvania, cu care se află în proces de fuziune prin absorbție.

Banca Transilvania a devenit anul acesta proprietarul pachetului majoritar de acţiuni (99,15%) deţinut de Eurobank Group la Bancpost, respectiv al acţiunilor deţinute la ERB Retail Services IFN şi ERB Leasing IFN. 

 

Articolul integral pe PROFIT.RO

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed