Dezvoltatorul NEPI Rockcastle estimează pentru acest an investiţii de 140 de milioane euro pentru dezvoltare şi cheltuieli de capital aferente proiectelor. Compania a investit peste 2 miliarde de euro în 14 ani în România, în proiecte imobiliare urbane

0

„NEPI Rockcastle, cel mai mare investitor şi dezvoltator de centre comerciale din zona Europei Centrale şi de Est, a investit peste 2 miliarde de euro în primii 14 ani de activitate pe piaţa locală, în proiecte imobiliare urbane. Grupul a generat încasări de peste 100 milioane de euro la bugetul central al României şi peste 50 milioane de euro la bugetele locale, doar în ultimii cinci ani”, a anunţat compania.

În România, compania are 230 de angajaţi şi generează, prin investiţiile sale, alte 30.000 de locuri de muncă în economia locală. În cadrul centrelor comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle îşi desfăşoară activitatea peste 1.000 de comercianţi mici, medii şi mari; locali, regionali şi internaţionali, operând peste 3.000 de magazine, a căror cifră de afaceri totală anuală depăşeşte 1 miliard de euro.

În prezent, compania a anunţat că dispune de lichidităţi de 1 miliard euro şi că „este excelent poziţionată pentru noi investiţii în România şi alte pieţe”. Compania a precizat că viitoarele investiţii pe piaţa locală şi dimensionarea acestora vor fi influenţate de evoluţia cadrului legislativ şi de respectarea tratatelor de aderare la Uniunea Europeană.

”Pentru 2021, NEPI Rockcastle estimează investiţii de 140 de milioane euro pentru dezvoltare şi cheltuieli de capital aferente proiectelor în curs, precum şi alte oportunităţi în funcţie de evoluţia pieţei. Modernizarea centrelor comerciale şi dezvoltarea unor proiecte rezidenţiale rămân activităţi prioritare în strategia grupului”, a arătat grupul.

Vara trecută, NEPI Rockcastle deschidea cel de-al 20-lea centru comercial din portofoliul local, Shopping City Târgu Mureş, printr-o investiţie de 70 milioane euro. Au urmat emisiunea de obligaţiuni verzi, în valoare de 500 milioane euro, şi încheierea tranzacţiei de vânzare a portofoliului de clădiri de birouri din România, pentru suma de 290 de milioane de euro, ca parte din strategia de concentrare a operaţiunilor în sectorul centrelor comerciale.

A doua parte a lui 2020 a însemnat pentru NEPI Rockcastle investiţii în extensii şi renovări ale centrelor sale comerciale: terasa outdoor şi un nou cinema cu şase ecrane la Shopping City Buzău, investiţii de peste 2 milioane euro pentru modernizarea a 7.000 mp şi inaugurarea celui mai mare Decathlon din regiune (2.000 mp), la Brăila Mall.

”În următorii 10 ani, compania are în plan investiţii masive în proiecte de reducere a amprentei de carbon, cum ar fi: energie regenerabilă, niveluri mai ridicate de eficienţă energetică şi compensarea carbonului. Proiectele de sustenabilitate ale NEPI Rockcastle din cele nouă ţări, inclusiv România,  în care operează un portofoliu de active în valoare de 5,8 miliarde euro, reprezintă angajamentul companiei de a sprijini dezvoltarea sustenabilă şi comunitară”, a precizat compania.

Grupul deţine un portofoliu remarcabil de proprietăţi cu poziţie cheie în România, Polonia, Slovacia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Serbia şi Lituania, şi continuă dezvoltarea printr-un program de expansiune în regiune. Are 52 de proprietăţi în cele nouă pieţe.

În România, compania deţine 20 de centre comerciale şi 7 strip mall-uri în cele mai importante oraşe din ţară, dintre care amintim Bucureşti (Mega Mall, Promenada Mall), Sibiu (Shopping City Sibiu, Promenada Sibiu), Timişoara (Shopping City Timişoara), Constanţa (City Park Mall Constanta), Shopping City Târgu Mureş sau Ploieşti (Ploieşti Shopping City).