Directorul Fiat trebuie să reorganizeze Chrysler şi să întărească financiar compania

Marchionne, în vârstă de 56 de ani, va ocupa aceeaşi funcţie în cadrul Chrysler ca cea pe care o deţine la Fiat, după ce, împreună cu partenerii săi, a cumpărat miercuri majoritatea activelor producătorului american, punând bazele celei de-al şaselea mare constructor auto din lume.

Prima acţiune a lui Marchionne a fost reorganizarea directoratului companiei americane în funcţie de mărcile Chrysler, Jeep şi Dodge, mişcare similară celei din 2004 când a preluat conducerea Fiat.

Chrysler are pierderi de până la 100 milioane dolari/zi, în contextul scăderii cererii mondiale de autovehicule din cauza celei mai severe recesiuni de la Al Doilea Război Mondial. Marchionne are nevoie să refinanţeze aproximativ 4,5 miliarde dolari din datoriile Fiat, care trebuie plătite anul acesta.

„Sergio Marchionne este în fruntea acestor acţiuni şi are multe de aranjat. Fiat trebuie să furnizeze platforme şi tehnologii şi să organizeze lucrurile astfel încât să vândă maşini marca Chrysler dar şi Fiat”, a declarat un analist al pieţei auto.

Marchionne, care încearcă să reducă cu 6,6 miliarde euro datoriile Fiat, a subliniat că nu va injecta capital în grupul Chysler nou format. Fiat furnizează tehnologie, precum motoare şi modele de maşini, şi va deţine o participaţie iniţială de 20% din Chrysler Group. Fiat, deţinut de familia italiană Agnelli, va avea control administrativ şi trei reprezentanţi în consiliul director format în total din nouă persoane.

Jim Press, unul dintre cei doi preşedinţi ai fostului Chrysler LLC, a fost numit director executiv adjunct şi va fi, de asemenea, consultant special al lui Marchionne.

Fiat a acceptat provocarea de a prelua Chrysler chiar şi în timp ce se confruntă cu cererea scăzută pentru maşini şi camioane marca proprie. În aprilie, Fiat a menţinut obiectivele de profit după ce a raportat pierderi pe primul trimestru de 410 milioane euro, pentru prima dată din 2004. Grupul italian a strâns un miliard de euro în finanţări anul acesta din partea băncilor sale, sub aşteptări.

Anul acesta, compania se aşteaptă la câştiguri înainte de dobânzi, taxe şi articole excepţionale de peste un miliard dolari. În primele trei luni din 2009, vânzările Fiat au scăzut cu 25%, la 11,27 miliarde euro.

Vânzările Fiat pe piaţa naţională, cea mai mare piaţă de desfacere, au scăzut pentru a doua lună consecutiv în mai, cu 8,6%. Per total, vânzările Fiat din Italia au scăzut cu 15% anul acesta. Totuşi, compania a reuşit să capete cotă de piaţă în faţa unor rivali precum Renault şi BMW datorită primei de casare implementată de guvern.

Planul iniţial al lui Marchionne a fost să cumpere diviziile europene ale grupului General Motors (GM), Opel şi Vauxhall, pentru ca acestea să fuzioneze mai apoi cu Chrysler şi afacerile auto ale Fiat, fiind creată o companie listată la bursă. Acesta doreşte să îşi atingă obiectivul de a vinde şase milioane maşini, minimul pentru a fi profitabil în mijlocul încetinirii economice.

Guvernul cancelarului german Angela Merkel a ales compania Magna International drept cumpărătorul Opel pe 30 mai şi a fost de acord să ofere 1,5 miliarde de euro drept împrumut pe termen scurt pentru evitatea insolvenţei acesteia. Guvernul german a respins oferta din partea Fiat.

Acţiunile Fiat s-au apreciat cu 70% anul acesta la bursa din Milano, valoarea de piaţă a companiei ajungând astfel la 9,4 miliarde euro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed