Distribuitorul de produse de birotică şi papetărie Vector International estimează o cifră de afaceri de 42 milioane lei, în acest an, în creştere cu 25% faţă de anul trecut, si un profit de 3 milioane lei, în creştere cu 50%

”Cifra de afaceri a companiei Vector International în 2021 a fost de 33.500.000 lei, iar profitul de 1.950.000 lei. Pentru acest an, estimăm o cifră de afaceri de 42.000.000 lei, în creştere cu 25% faţă de anul precedent şi un profit de 3.000.000 lei, în creştere cu 50% faţă de 2021”, a declarat pentru News.ro Marius Avram, CEO Vector International.

Grupul Vector a fost fondat în 1997 şi duce pe piaţa locală peste 50 de branduri din toată lumea, printre care Caterpillar şi Lego.

”Analizând dinamica activităţii, am constatat practic că am avut aceeaşi cifră de afaceri în 2020 şi 2021, similar cu anul 2019, care a fost un an bun din punct de vedere vânzări. Ne bucurăm să spunem că în pandemie am reuşit să ne păstrăm echilibrul şi să ne menţinem la un nivel foarte bun. În primul rând, am investit semnificativ în zona de online şi am îmbunătăţit site-ul gutuie.ro, ca să putem oferi clienţilor o experienţă cât mai bună în procesul de cumpărare online şi ne-am diversificat gama de produse. Am adus produse de igienă şi curăţenie, produse pentru protecţie împotriva pandemiei, am creat promoţii pentru articole de papetărie şi birotică pentru biroul de acasă şi ne-am adaptat rapid la schimbări. În aceasta perioadă, obiceiul de cumpărare al clienţilor s-a modificat, iar noi a trebuit să fim flexibili şi suficient de agili astfel încât să oferim soluţii pentru noile condiţii şi cerinţe. A fost o perioadă dificilă, deoarece în fiecare zi apăreau solicitări noi şi, ca să fiu cinstit, a fost un exerciţiu de management fără precedent pentru mine şi pentru echipa Vector”, a mai spus Marius Avram.

Investiţiile din acest an sunt orientate către digitalizare, automatizare şi dezvoltarea magazinelor online: gutuie.ro şi autograf.ro, dar şi către consolidarea brandurilor exclusive pe piaţa românească, afirmă acesta.

”Politica noastră de dezvoltare se concentrează în principal pe consolidarea activităţii care ne-a consacrat, dar în fiecare an avem ca obiectiv să ne extindem business-ul, atât prin creşterea portofoliului de produse, a parteneriatelor exclusive, precum şi prin creşterea numărului de clienţi, folosind toate canalele de vânzare existente. Prin toate canalele noastre de vânzare, atât cele tradiţionale, cât şi cele online comercializăm produse de papetărie şi birotică, produse pentru protocol, cât şi produse pentru igienă şi curăţenie. Avem multe categorii de produse pe care le importăm, iar una dintre diviziile care capătă un contur interesant este cea destinată şcolii, mai exact tot ce acoperă zona de rechizite şcolare. Comercializăm ghiozdane, penare, rechizite, table şcolare clasice sau interactive, instrumente de scris, caiete şi materiale pentru arte plastice etc.”, adaugă Avram.

O altă categorie de produse, importantă în economia business-ului Vector Internaţional, este cea a produselor importate, necesare în activitatea a numeroase companii, chiar şi cele care se bazează pe automatizarea şi digitalizarea proceselor.

”Toate au nevoie, ca să funcţioneze în condiţii optime, de consumabile pentru birou, articole de papetărie, maşini şi echipamente pentru birouri ori produse de protocol şi articole pentru igienă şi curăţenie. Vector are în portofoliu peste 60 de branduri, din toata lumea. Importăm produse din Europa şi Asia, din China, Thailanda sau Turcia”, menţionează reprezentantul companiei.

În prezent, Vector Internaţional are 65 de angajaţi.

”Nu e un secret faptul că mediul virtual câştigă din ce în ce mai mult teren. Cu toate acestea, am observat că destul de mulţi clienţi încă mai comandă prin telefon sau prin email. Noi încurajăm trecerea la mediul virtual, încercăm să convingem cât mai multi clienţi să comande în aplicatia noastră personalizată, dar deocamdată interesul este împărţit, iar acest lucru ne determină să fm permanent atenţi atât la clientul din offline, dar şi de cel din online”, mai spune acesta.

Sezonul din anul acesta va debuta la jumătatea lunii august, iar promoţiile pe care le pregăteşt compania vor fi valabile până după începerea şcolii pe 5 septembrie. În materie de vânzări, pentru companie aceste luni sunt echivalentul Crăciunului pentru comercianţii de cadouri şi jucării.

”Avem credinţa că această campanie back to school din 2022 va fi una de succes, având în vedere că am avut 2 ani de pandemie, ani în care părinţii nu au mai investit în produse pentru şcoală. După 2 ani de şcoală mai mult online, a sosit momentul să cumpărăm copiilor ghiozdane şi rechizite noi, pentru a-i motiva în procesul de educaţie şi a le menţine interesul ridicat pentru şcoală. Dacă vorbim de produse pentru şcoală, cu siguranţă, lunile august şi septembrie sunt cele în care înregistrăm cel mai mare interes din partea clienţilor noştri pentru produse de tip ghiozdane, rucsacuri, penare, instrumente de scris, caiete şi alte rechizite. De exemplu, în aceste două luni, sunt în jur de 30 000 de căutări lunare, pentru că, absolut toţi părinţii cu copii au nevoie de astfel de produse”, afirmă Avram.

În ceea ce priveşte segmentul office, septembrie, octombrie şi noiembrie sunt lunile „vedetă”. ”Aici vorbim de sezonul BTO (back to office), sezon care începe după lunile de vară, de concedii, când se refac stocurile pentru că finalul de an este de obicei unul productiv pentru majoritatea afacerilor”, spune el.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed