DP World investește 75 milioane dolari pentru a genera noi capacități de operare în Portul Constanța

Anul 2023 va aduce un moment istoric pentru Portul Constanța. Prin construirea unui terminal unic de tip RORO în cel mai important port de la Marea Neagră, DP World, compania din zona de transport internațional activă în peste 70 de țări, consolidează poziția Portului Constanța pe piața mondială. Proiectul va fi finalizat până la finalul anului 2023, dar fiecare sector terminat al investiției va fi dat imediat în folosință.

„DP World își extinde terminalul din Portul Constanța. O extindere care va crește capacitatea de operare atât a terminalului, cât și a Portului Constanța. Terminalul RORO va deservi fluxuri de mărfuri care vor conecta România, și întreaga Europă dealtfel, cu cele mai importante porturi din Turcia și ulterior din Georgia. Aceste fluxuri de mărfuri se vor opri nu doar în România și în țările vecine nouă, dar ajung până în Austria, Germania, deci în centrul Europei și dincolo de el. Acest lucru ne onorează pe noi, Portul Constanța, și ne dăm seama că într-adevăr se confirmă statutul portului nostru, al terminalului nostru, de poartă de intrare, prin care fluxurile comerciale ajung sau pleacă din Europa.”, a declarat Cosmin Cîrstea, CEO DP World România.

Pentru prima dată în istoria modernă a operării portulul Constanța, acest port este situat acum pe două fluxuri majore ale comerțului. Avem fluxul care vine pe coridor maritim din Asia, din Oceanul Pacific, traversează Oceanul Indian până în Marea Neagră. Este un flux tradițional, avem vapoare care vin săptămânal din China și Coreea. Și din ce în ce mai frecvent, apar fluxuri de mărfuri care vin tot din China, dar vin pe coridorul de mărfuri China, Kazahstan, terestru, traversează Marea Caspică, ajung în Azerbaidjan, de aici ajung feroviar până în Georgia, iar de acolo se încarcă pe nave care ajung în Portul Constanța.

În terminalul RORO, remorcile camioanelor intră și ies pe roți în și din navă, așadar costurile se reduc pentru clientul final, care nu mai alocă bugete transportului rutier, ci se bazează pe cel naval și feroviar, mult mai economice.

Terminalul Cargo este conceput pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor agabaritice, care au volum și greutate mare. Tipul acesta de terminal manipulează mărfuri neomogene, cu forme, volume și greutăți variate.

Valoarea cumulată a acestei investiții este de aproximativ 75 milioane de dolari, sursele fiind finanțări din fonduri proprii ale DP World, precum și granturi europene. Anual, peste 45.000 de unități vor putea fi operate în primă fază, urmând ca odată cu creșterea gradului de utilizare a terminalului să poată fi procesate până la 80.000 de unități.

Între serviciile furnizate în mod eficient de noile terminale putem enumera:

  • Descărcare-încărcare: camioane, semiremorci, echipamente industriale pe roți, autovehicule, pasageri dacă e cazul
  • Controlul documentelor, atât la intrarea în țară cât și la ieșire
  • Parcări separate pentru fluxurile de import și de export
  • Afișare digitală pentru fiecare zonă de terminal
  • Posibilitatea de scanare a unităților care intră în țară (containere, camioane, semiremorci)

Avantajele oferite de acestea sunt multiple. Putem enumera:

  • Informarea în timp real a clienților
  • Facilitarea operațiunilor vamale
  • Viteză crescută a logisticii trecerii prin terminal și vamă
  • Proces simplu și rapid de plasare și execuție a comenzilor
  • Terminal dotat cu primul scaner de tip drive through din România, cu capacitate de scanare de până la 70 de unități/oră față de 4 unități/oră capacitatea celui existent la ora actuală.

Dubai Ports World este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume. La nivel global, compania este prezentă în peste 70 de porturi ale lumii, cu mai mult de 170 de terminale. Prin terminalele și porturile pe care gigantul le operează trec anual peste 60.000 de nave.

Cu peste 20.000 de trenuri de transport containere procesate până acum, DP World este un lider în domeniul operării și logisticii transporturilor containerizate în România.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed