Drulă: Cum distruge Grindeanu calea ferată – 35 din 74 de licitaţii de reparaţii, anulate în ultimele săptămâni

Conform lui Drulă, în PNRR Transporturi, Sorin Grindeanu are 1 miliard de euro pentru lucrări rapide de creştere a vitezei pe sute de kilometri de cale ferată, iar cu aceşti bani, Grindeanu ar trebui să facă: înlocuiri de şină, traversă, schimbătoare de cale (macaze), electrificare, treceri la nivel sau centralizare electronică. 

”Modelul este cunoscut de anul trecut. Cu bani de la bugetul de stat am reparat o linie între Buzău şi Făurei. A costat 60 de milioane de lei pentru 40km, a durat 5 luni şi a crescut viteza de la 30 km/h la 120 km/h. Cu 1 miliard de euro din PNRR, astfel de lucrări rapide, eficiente şi cu beneficiu enorm pentru călători ar putea fi executate pe sute şi sute de kilometri de cale ferată. Incompetenţa PSD ne arată că până şi replicarea unui model de succes este prea mult. Din 74 de licitaţii lansate, 35 au fost anulate fiindcă nu a ofertat nimeni”, scrie Drulă pe Facebook.

Pe celelalte a venit câte un singur ofertant, afirmă el, adăugând că mai sunt câteva zeci de astfel de puncte nevralgice aflate în licitaţie pentru care ar trebui să se depună oferte în luna august.

Defalcat pe regionale CFR, situaţia arată în felul următor, comform forului ministru USR: 

–  Regionala Craiova: 20 anulate, 6 cu oferte depuse

– Regionala Bucureşti 11 anulate, 4 cu oferte depuse

– Regionala Braşov: 4 anulate, 17 cu oferte depuse

– Regionala Galaţi: 6 (fără oferte depuse)

– Regionala Timişoara: 0 anulate, 5 cu oferte depuse

– Regionala Iaşi: 1 (fără oferte depuse)

–  Regionala Cluj: 0 anulate, 7 depuse, 24 fără oferte depuse

”Total: 35 anulate, 39 cu oferte depuse, 31 fără oferte depuse (în derulare, încă). În total, domeniul feroviar are alocate în PNRR 4 miliarde de euro. România va pierde aceşti bani, dacă anul acesta nu sunt contractate cel puţin 2 miliarde”, conchide Cătălin Drulă,

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed