DRULĂ schimbă din temelii Ministerul Transporturilor

0

Numărul maxim de posturi al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se reduce cu 56 de posturi, din care: un număr de 28 de posturi aferente domeniului comunicațiilor care sunt preluate de către Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării, respectiv posturile și personalul aferent Direcției Reglementări, Politici, Strategii și Proiecte în Comunicații şi a celor care au atribuţii în domeniul comunicaţiilor; un număr de 28 de posturi vacante aferente aparatului propriu al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, conform unui proiect de Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, instituție condusă de Cătălin Drulă. 

Totodată, prin prezentul act normativ se propune modificarea structurii organizatorice a ministerului în vederea îndeplinirii atribuțiilor și desfășurării activităților în mod eficient, astfel:

 

  1. Se desființează un post de secretar general adjunct

 La nivelul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii stabilitatea funcționării ministerului, continuității conducerii și realizarea legăturilor funcționale dintre structurile acestei instituții va fi asigurată de către un secretar general, ajutat de 2 secretari generali adjuncți, înalți funcționari publici.

 

     2. Înfiinţarea Direcției Generale Strategie în subordinea ministrului transporturilor şi infrastructurii, în vederea coordonării şi impulsionării procesului de planificare strategică, elaborare strategii și integrare a viziunii  de  dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului. Această nouă structură va avea ca principale atribuţii coordonarea elaborării strategiilor privind infrastructura naţională de transport, asigurarea de suport structurilor de specialitate din minister pentru elaborarea strategiilor privind infrastructura naţională de transport, monitorizarea realizării în termenii şi la termenele prevăzuţi/ prevăzute în documentele strategice din domeniul infrastructurii naţionale de transport, sprijinirea activităţii de pregătire și fundamentare a proiectelor strategice, colaborarea cu alte instituţii sau autorităţi publice cu rol în planificarea strategică și dezvoltare de strategii relevente pentru domeniul de activitate al ministerului etc.

Această structură nouă se înfiinţează prin:

– preluarea activității de infrastructură și a activității de implementare Master Plan din cadrul Direcţiei Investiţii şi Infrastructură, împreună cu numărul de posturi și personalul aferent;

– preluarea activității de politici publice și strategie din cadrul Direcţiei generale management, strategie, politici publice, privatizare şi guvernanţă corporativă, împreună cu numărul de posturi și personalul aferent;

 

    3. Înfiinţarea Direcției Generale Monitorizare Proiecte în vederea coordonării şi impulsionării procesului de pregătire  şi urmărire a implementării proiectelor de  dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului, precum și monitorizarea realizării în termenii şi la termenele prevăzuţi/prevăzute a proiectelor de importanţă strategică din domeniul infrastructurii naţionale de transport. Prin această nouă structură, conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii va putea aplica unitar şi eficient instrumente de management în vederea eliminării riscurilor privind blocarea/ amânarea/ întârzierea/ neimplementarea proiectelor de importanţă strategică.

 

Această structură nouă se înfiinţează prin:

– preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Direcției proiecte strategice, monitorizare proiecte și parteneriat public;

– preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Direcției reglementări tehnice, autorizații de construire și mediu;

– preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului Investiţii din cadrul Direcţiei Investiţii şi Infrastructură.

 

      4. Înfiinţarea Direcției Guvernanță Corporativă prin:

– reorganizarea Direcției generale management, strategie, politici publice, privatizare și guvernanță corporativă prin preluarea activității de management, guvernanţă corporativă și privatizare, împreună cu posturile și personalul aferent.

– reorganizarea Direcției economice și ajutor de stat prin preluarea activității de bugete, bilanţuri operatori economici, împreună cu posturile și personalul aferent.

 

       5. Înființarea Direcţiei Economice prin desființarea Direcției economice și ajutor de stat, respectiv prin:

– preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului financiar contabil, Compartimentului CFPP, Serviciului bugete şi bilanţuri instituţii publice, Serviciului finanţare bugetară şi ale Compartimentului ajutor de stat şi avizare tarife. 

– activitatea, stryuctura, posturile și personalul aferent Serviciului bugete, bilanţuri operatori economici se preiau la structura nou înființată, respectiv Direcția Guvernanță Corporativă.

 

        6. Înfiinţarea Direcţiei Achiziţii Publice şi Servicii Interne prin:

– preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Direcţiei achiziţii publice şi administrarea domeniului public;

– preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Serviciului Tehnic Administrativ;

– preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Compartimentului informatizare din cadrul Direcţiei comunicare, relaţia cu sindicatele, patronatele şi organizaţiile neguvernamentale.

 

          7. Înfiinţarea Direcţiei comunicare şi dialog social prin reorganizarea Direcţiei comunicare, relaţia cu sindicatele, patronatele şi organizaţiile neguvernamentale, respectiv prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent, mai puțin a activității, structurii, posturilor și personalului aferent Compartimentului informatizare, activitate preluată în cadrul Serviciului Tehnic Administrativ.

 

          8. Desfiinţarea Direcţiei Generale Transport Terestru și:

– înfiinţarea Direcţiei Transport Feroviar prin preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Direcţiei Transport Feroviar, organizată în cadrul Direcţiei generale transport terestru;

– înfiinţarea Direcţiei Transport Rutier prin preluarea activității, structurii, posturilor şi personalului aferent Direcţiei Transport Rutier, organizată în cadrul Direcţiei generale transport terestru.

 

       9. Se redenumeşte Direcţia Corp Control şi Anticorupţie, în Corp Control, organizat la nivel de direcţie.

 

       10. Se reorganizează Serviciul Probleme Speciale, prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Serviciului probleme speciale, respectiv prin preluarea activității, structurii, posturilor și personalului aferent Compartimentului prelucrare date cu caracter personal.

 

Proiectul de act normativ respectă prevederile art. 391 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.