După ce a inaugurat M5, Iohannis a testat trenul care leagă aeroportul Otopeni de Gara de Nord

Trenul va circula o dată la 50 de minute, călătoria durează 17 minute, iar garnitura va fi dată în folosință în luna decembrie.

Președintele a declarat că este mulțumit de ritimul în care au fost finalizate lucrările și că prin astfel de investiții în infrastructura de transport se va schimba „fața României”.

„Iată că planul de relansare economică pe care l-am elaborat împreună cu Guvernul Orban începe să își arate și partea practică și pentru a sublinia importanța dezvoltării feroviare am participat astăzi la un test pe singura linie nouă de cale ferată construită din anul 1984 încoace. Dorim să dezvoltăm aeroportul internațional, dorim să îi dăm amploare dar pentru asta e nevoie să poți să ajungi în aeroprot în condiții foarte bune, predictibile”, a declarat șeful statului.

 

 

Președintele Iohannis a mers în ultima perioadă și la alte proiecte de infrastructură, cum ar fi punerea în funcțiune a magistralei 5 de metrou și la tăierea panglicii pe tronsonul de autostradă Iernut-Chețani.

 

Potrivit CFR SA, noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 de metri, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 de metri şi un viaduct de 1,52 kilometri, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

 

Valoarea contractului este de 398,1 milioane de lei, iar contractantul este Arcada Company. Sursa de finanţare o constituie fondurile europene nerambursabile.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed