eMAG Marketplace sau cum se transformă eMAG.ro în Amazonul României

0

Când eMAG.ro a început să vândă şi produse electrocasnice, în august 2010, unii au spus că diversificarea va dăuna asupra poziţionării companiei şi că îi va dezorienta pe clienţi.

 

„eMAG nu este perceput neapărat ca retailer specializat”, declara atunci vicepreşedintele eMag.ro, Radu Apostolescu.

 

S-a dovedit că avea dreptate. În luna februarie, anul curent, eMAG.ro estima că va depăşi în 2011 cota de 5% din piaţa de electrocasnice

 

Expansiunea eMAG.ro în alte domenii a început, deci, cu electrocasnicele. Mişcarea era normală şi anticipată. Retailerii offline vindeau cu succes, în cadrul aceluiaşi spaţiu, atât electrocasnice, cât şi produse IT.

 

Marketplace este însă altă poveste. Pe scurt, orice retailer, din orice domeniu, îşi va putea comercializa produsele sub umbrela eMAG.ro.

 

„Pentru a fi acceptat în Marketplace eMAG, retailerul trebuie să aibă un sistem informatic care să permită listarea stocurilor în timp real, să permită comunicarea pe comenzi, să aibă un sistem de sesizări pentru clienţi şi, foarte important, să aibă capacitatea să livreze în toată ţară”, a declarat Apostolescu pentru MONEY.ro.

 

În ceea ce priveşte domeniile pe care le ţinteşte eMAG, nu există restricţii.

 

Primul retailer care a fost acceptat în eMAG Marketplace este Doron Land, specializat pe comercializarea de jucării, cu o vechime de cinci ani în comerţul online.

 

„Acceptăm orice se vinde în retail. Toate nişele au potenţial egal”, spune Apostolescu.

 

eMAG.ro este cel mai mare retailer IT&C din România, cu o cifră de afaceri de 102 milioane euro în 2010 şi este un brand recunoscut la nivel naţional.

 

EMAG.ro s-a clasat pe locul trei în topul celor mai recunoscute branduri româneşti în mediul online în 2011, potrivit unui studiu realizat de către Gemius Research.

 

Reputaţia eMAG.ro se transformă tot mai clar în aceea a unui retailer universal, de tip Amazon.

 

„În online bătălia este pe contul clientului. În momentul în care ai ajus să ai un portofoliu de clienţi încerci să oferi şi serviciile altora, într-o platformă cum este cea a eMAG.ro”, a declarat recent Apostolescu în cadrul unei emisiuni la Money Channel.

 

Pentru retailerii care oferă servicii calitative, dar nu au cunoştinţe şi putere financiară să-şi promoveze produsele, eMAG.ro „poate fi o rampă foarte bună”, spune Apostolescu.

 

Întrebat de MONEY.ro din ce domeniu vor fi următorii retaileri care vor intra în Marketplace şi care este ţinta eMAG în ceea ce priveşte numărul de retaileri care vor fi acceptaţi în sistem, Apostolescu s-a ferit să facă estimări.

 

Este posibil ca eMAG.ro să includă în oferta sa şi articole sportive sau haine. Apostolescu a făcut aluzie la aceste două categorii de produse în emisiunea Money Channel.

 

Potrivit oficialului, eMAG.ro are peste 1,7 millioane de vizitatori pe lună.