AcasăEconomieEnergieEnel recalculează facturile! Câți bani ar putea primi înapoi consumatorii

Enel recalculează facturile! Câți bani ar putea primi înapoi consumatorii

Compania Enel anunță recalcularea facturilor deja compensate, astfel încât să includă și modificările aduse de ultimele acte normative aprobate la finalul anului trecut, care reglementează aplicarea TVA. Consumatorii ar putea primi înapoi circa 10 lei, în medie.

„Clienţii Enel Energie şi Enel Energie Muntenia eligibili beneficiază de prevederile schemei de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale în sezonul rece 2021-2022, fapt reflectat şi în facturile emise în lunile decembrie şi ianuarie, aferente perioadei de consum noiembrie, decembrie şi parţial ianuarie. Pentru consumurile care s-au încadrat în schema de compensare la energie electrică, cele două companii de furnizare din cadrul Enel vor storna facturile deja emise cu schema de sprijin, pentru a reflecta pe deplin modul de calcul menţionat în actele legislative, în contextul modificării succesive a acestora”, se arată într-un comunicat remis luni de Enel, potrivit Agerpres.

Facturile emise de Enel Energie şi Enel Energie Muntenia în lunile decembrie şi ianuarie, aferente consumurilor perioadei noiembrie 2021 – ianuarie 2022, ce conţin schema de compensare pentru consumul de energie electrică, au început să fie stornate încă de săptămâna trecută. Ulterior, cei doi furnizori vor emite facturile recalculate aferente perioadei menţionate.

Pentru clienţii beneficiari ai schemei de compensare la electricitate care au plătit facturile în cauză, furnizorii Enel vor scădea valoarea acestor facturi din valoarea celor emise pe baza metodei de calcul ajustate.

Potrivit Agerpres, este vorba despre modul în care se aplică TVA în facturi, măsură reglementată la finalul lunii decembrie 2021. Astfel, consumatorii ar putea primi înapoi o sumă de 10 lei, în medie, în funcţie de valoarea facturii.

„Furnizorii Enel depun toate eforturile pentru a reflecta în facturi beneficiile acordate prin schema de compensare şi îşi asigură clienţii că vor continua să aplice acest sprijin, în conformitate cu reglementările în vigoare”, se mai arată în comunicatul Enel.

„Clienţii Enel Energie şi Enel Energie Muntenia eligibili beneficiază de prevederile schemei de compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale în sezonul rece 2021-2022, fapt reflectat şi în facturile emise în lunile decembrie şi ianuarie, aferente perioadei de consum noiembrie, decembrie şi parţial ianuarie. Pentru consumurile care s-au încadrat în schema de compensare la energie electrică, cele două companii de furnizare din cadrul Enel vor storna facturile deja emise cu schema de sprijin, pentru a reflecta pe deplin modul de calcul menţionat în actele legislative, în contextul modificării succesive a acestora”, se arată într-un comunicat remis luni de Enel, potrivit Agerpres.

Facturile emise de Enel Energie şi Enel Energie Muntenia în lunile decembrie şi ianuarie, aferente consumurilor perioadei noiembrie 2021 – ianuarie 2022, ce conţin schema de compensare pentru consumul de energie electrică, au început să fie stornate încă de săptămâna trecută. Ulterior, cei doi furnizori vor emite facturile recalculate aferente perioadei menţionate.

Pentru clienţii beneficiari ai schemei de compensare la electricitate care au plătit facturile în cauză, furnizorii Enel vor scădea valoarea acestor facturi din valoarea celor emise pe baza metodei de calcul ajustate.

Potrivit Agerpres, este vorba despre modul în care se aplică TVA în facturi, măsură reglementată la finalul lunii decembrie 2021. Astfel, consumatorii ar putea primi înapoi o sumă de 10 lei, în medie, în funcţie de valoarea facturii.

„Furnizorii Enel depun toate eforturile pentru a reflecta în facturi beneficiile acordate prin schema de compensare şi îşi asigură clienţii că vor continua să aplice acest sprijin, în conformitate cu reglementările în vigoare”, se mai arată în comunicatul Enel.

Ultimele Articole