Facturarea electronică devine obligatorie de la 1 iulie în România pentru unele tranzacţii Business to Governement şi Business to Business. Care este experienţa altor state

”Începând cu 1 iulie, în România, devin obligatorii facturile electronice aferente vânzării de produse şi prestării de servicii în cadrul achiziţiilor publice, adică relaţia B2G, dar şi cele care vizează vânzarea între firme de produse riscante din punct de vedere fiscal, respectiv relaţia B2B.

Proiectul intitulat “E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronică”, a fost demarat în luna martie 2020, de către Ministerul Finanţelor şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), în vederea eficientizării colectării impozitelor şi taxelor, vizând în principal îmbunătăţirea şi consolidarea gradului de colectare a TVA şi prevenirea/combaterea evaziunii fiscale, pentru respectarea cerinţelor UE. „Ministerul Finanţelor a primit de la un grup de lucru special instituit o propunere de strategie pentru a adopta facturarea electronică, conform Directivei UE 55/2014,  şi a decis ca platforma pentru facturarea electronică să fie făcută in-house de ANAF într-un timp foarte scurt. Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronică ar fi trebuit să presupună etape de proces care să permită analizarea efectelor asupra mediului economic şi gestionarea eficientă a datelor recepţionate. Operatorii economici au testat sistemul e-Factura începând cu 1 aprilie, dar au constatat probleme de funcţionare şi diverse elemente de neclaritate”, se arată într-un comunica dat publicităţii de compania Infinite, care operează o platformă de e-facturare în Polonia.

Polonia şi Italia sunt state care au implementat, de mai mulţi ani, un sistem similar de facturare electronică.  

Italia a început introducerea facturii electronice din 2014, aceasta devenind obligatorie la 1 ianuarie 2019. 

În Polonia, facturarea electronică a început în 2018, iar din 2020 sistemul a devenit obligatoriu pentru toate instituţiile şi pentru companiile private care desfăşoară afaceri B2G. 

Guvernul de la Varşovia a ales doi furnizori oficiali pentru acest serviciu, unul dintre ei fiind compania Infinite, care are filială şi la Bucureşti şi care a implementat platforma de schimb electronic de documente pentru procesare, transfer, validare/matching, reporting şi la final stocare/arhivare electronică. Facturile pot fi: facturi de marfă, facturi de servicii, corecţii, storno, retur, etc.

Compania poloneză anunţă că „îşi pune la dispoziţie experienţa în domeniu, a dezvoltat deja formatul .xml al facturii electronice, conform specificaţiilor ANAF şi propune această soluţie companiilor care doresc o interconectare cu platforma ANAF e-Factura”. Compania precizează că se adaptează tehnic la cerinţele şi schimbările permanente pe care le presupune implementarea unui proiect de facturare electronică la nivel naţional. 

„Soluţia de eInvoicing Infinite permite efectuarea procesului automat de primire a datelor/facturilor digitale de la furnizori (Accounts Payable – AP) şi trimiterea facturilor digitale direct către client (Accounts Receivable – AR). Fluxul automatizat se poate implementa prin mai multe soluţii posibile/tehnologii, care permit adaptarea la nevoile fiecărei companii sau instituţii indiferent de mărime sau capacitate tehnică. În plus, atât compania, cât şi platforma Infinite sunt acreditate Open PEPPOL, organismul internaţional care certifică furnizorii de servicii de facturare electronică şi responsabil cu implementarea acestor specificaţii la nivel european”, se arată în comunicatul dat publicităţii de companie.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed