FILMUL SĂPTĂMÂNII: Înainte de Noua Zeelandă și Sri Lanka, a fost Mumbai

Să faci un film în urma unui atac terorist cu peste 100 de victime și sute de răniți e ca mersul pe sârmă. Producătorii și regizorii trebuie să se plaseze pe o traiectorie care să nu exploateze gratuit vărsarea de sânge cu riscul de a cauza încasărilor. Filmul Hotel Mumbai, creație australiană, reușește să-i onoreze pe eroi cu bun simț chiar dacă regizorul Anthony Maras tinde să devină realist din punct de vedere sadic în descrierea atacului armat în somptuosul hotel Taj din Mumbai, India.

 

Povestea se plasează în 2008 atunci când un grup de teroriști se năpustesc peste sudul Mumbaiului și fac prăpăd printre civili: o cârciumă, o gară, pe stradă, culminând cu asediul de câteva zile la cel mai exclusivist hotel din localitate. Filmul este centrat pe prizonierii celor 4 tineri înarmați și pe actele de eroism ale unor angajați ai hotelului: bucătarul șef și un chelner.

 

Disperarea e la cote maxime pentru că forțele de ordine sunt incapabile să reacționeze în timp util. Maras are talentul să dezvăluie ferocitatea momentului, încercarea angajaților de a găsi cele mai imposibile unghere să îi adăpostească pe cei prinși, omniprezența sufocantă a celor patru teroriști și așteptarea salvatorilor. Coșmarul e real, scenele de multe ori sunt deranjante pentru privitor, ceea ce înseamnă că rețeta găsită de regizor este una de succes pentru că filmul te ține în suspans permanent.

 

În rolul principal este plasat un tânăr chelner, de religie sikh, și jucat de Dev Patelcunoscut din Lion, film nominalizat la Oscar în urmă cu câțiva ani, și din Slumdog Millionaire, care a și câștigat statueta. El este personajul puternic și lucid, alături de șeful său, Hemand Oberoi, jucat de legendarul Anupam Kher. Lângă ei, oameni disperați, un rus bogat, un cuplu americano-indian, cu un copil și o bonă în dotare etc. Caracterele personajelor asediate, cu excepția lui Oberoi, sunt ficționale în cea mai mare parte și vin cu destul de multe ornamente dramatice care completează povestea de bază. Maras poartă privitorul printr-un labirint de camere, holuri, scări de evacuare, camere secrete, și își pune personajele în situații critice. 

 

De partea cealaltă, filmul încearcă să pătrundă în mentalul băieților care au căzut pradă fundamentalismului religios. Cum de s-au radicalizat, de ce au ajuns să tragă în oameni și ce vor să obțină? Și cum? Printr-un apel telefonic la capătul căruia se afla o voce despre care nimeni n-a reușit să o găsească vreodată. 

 

Hotel Mumbai vine după ”Utoya 22”, creația norvegiană care relatează drama atentatul din insula Utoya, de pe 22 iulie 2011, când zeci de tineri au fost uciși de extremistul Breivik, și ”United 93”, care spune povestea pasagerilor, echipajului şi a controlorilor de zbor care au privit cu groază cum avionul United Airlines 93 a devenit cel de-al patrulea avion deturnat în acea zi a celor mai mari atacuri teroriste asupra Americii: 11 Septembrie, 2001.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed