Franţa, Ţările de Jos, Austria şi Irlanda cer UE combaterea poluării de către avioanele private

Aceste ţări găzduiesc unele dintre cele mai aglomerate aeroporturi din Europa, inclusiv Schiphol din Amsterdam şi aeroportul Charles de Gaulle din Paris.

Schiphol a declarat în aprilie că va interzice avioanele private şi aviaţia de afaceri mici, despre care aeroportul a spus că provoacă de 20 de ori mai multe emisii de CO2 decât un zbor comercial, în timp ce Franţa a interzis săptămâna trecută anumite zboruri interne comerciale pe distanţe scurte, pe rutele unde sunt disponibile suficiente trenuri.

Într-un document distribuit ţărilor UE înaintea reuniunii miniştrilor lor ai transporturilor din această săptămână, cele patru ţări au spus că amprenta de carbon ”excesivă” pe cap de locuitor a călătoriilor cu avionul privat ar trebui să stimuleze UE să acţioneze.

”Credem că trebuie să se acorde o atenţie mai mare acestei probleme la nivelul UE, în special prin evaluarea posibilităţii de a institui măsuri de reglementare mai puternice privind călătoriile cu avionul privat, pentru a ne asigura că toată lumea contribuie în mod echitabil la efortul general de decarbonizare”, se arată în document.

Zborurile cu avioane private în Europa au crescut cu 64% în 2022 şi au emis peste 5,3 milioane de tone de CO2, potrivit cercetării companiei olandeze de consultanţă CE Delft, comandată de Greenpeace.

Aceasta este o fracţiune din cele 147 de milioane de tone de CO2 pe care toate zborurile care pleacă din UE şi Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia le-au emis în 2019, înainte ca pandemia de Covid-19 să blocheze temporar sectorul, potrivit Agenţiei UE pentru Siguranţa Aviaţiei.

Dar activiştii pentru climă au contestat de mult emisiile mari de carbon per persoană asociate cu avioanele private.

Aproximativ 100 de protestatari au întrerupt zborurile pe aeroportul din Geneva, marţea trecută, pentru a cere o interdicţie. Miniştrii transporturilor din ţările UE vor discuta documentul celor patru state pe 1 iunie.

Companiile aeriene din Europa se vor confrunta cu costuri mai mari ale CO2 în următorii câţiva ani, în cadrul unei reforme a pieţei de carbon din Uniunea Europeană.

UE a încheiat, de asemenea, un acord privind obiectivele obligatorii pentru companiile aeriene de a utiliza mai mult combustibil durabil, dar aprobarea acestei legi a fost întârziată de o dispută fără legătură între ţări cu privire la energia nucleară.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed