Furnizor de servicii telemedicină: Aproape 5 milioane de consultaţii, trimiteri şi reţete, în 2020, prin telemedicină. Piaţa de telemedicină ar putea creşte la nivel global de la 79,79 miliarde de dolari în 2020, la 396,7 miliarde de dolari în 2027

0
20
Furnizor de servicii telemedicină: Aproape 5 milioane de consultaţii, trimiteri şi reţete, în 2020, prin telemedicină. Piaţa de telemedicină ar putea creşte la nivel global de la 79,79 miliarde de dolari în 2020, la 396,7 miliarde de dolari în 2027

“Oferta de servicii de telemedicină din România a accelerat în 2020, cu precădere în al doilea semestru. Anual, în cabinetele medicilor de familie şi cele de specialitate, de stat şi private, din România, sunt efectuate circa 65-70 de milioane de consultaţii, trimiteri şi reţete. În 2020, aproximativ 7%-8% dintre acestea, reprezentând 4,5 – 5 milioane de consultaţii, trimiteri şi reţete, au fost efectuate prin telemedicină”, potrivit estimărilor Telios Care, unul dintre principalii furnizori de servicii telemedicină pentru angajaţi din România.

Estimările iau în calcul datele Institutului Naţional de Statistică, în legătură cu activitatea unităţilor sanitare.

„Ne aşteptăm ca aceste cifre să continue să crească, în contextul în care românii s-au obişnuit să apeleze la servicii medicale online şi apreciază uşurinţa prin care le accesează. Credem că cele două modalităţi prin care pot fi accesate serviciile medicale, în clinici şi la distanţă, vor creşte împreună şi îşi vor alimenta dezvoltarea reciproc. Telemedicina va prelua multe din cazuri şi le va direcţiona pe cele mai complexe în clinici şi la analize de laborator şi imagistică, iar intrările din clinici vor genera accesări ale serviciilor la distanţă pentru interpretări şi consulturi ulterioare”, spune Philip Choban, CEO, Telios Care.

Pentru anul în curs, Telios Care se aşteaptă la o creştere cu 100% a accesării serviciilor sale, în contextul în care pacienţii s-au obişnuit să apeleze la telemedicină ca primă soluţie în multe situaţii.

“Utilitatea serviciilor de telemedicină s-a dovedit salutară şi în prevenţia infectării pacienţilor cu Sars Cov-2, prin creşterea capacităţii de oferire de servicii medicale la distanţă, în condiţii de maximă siguranţă. În contextul pandemiei de COVID-19, cei mai mulţi dintre bolnavi au evitat şi amânat vizitele la medic, cu consecinţe grave pe termen lung, atât din punct de vedere al gestionării diferitelor afecţiuni, cât şi al costurilor generate”, spun repezentanţii companiei.

Telios Care a înregistrat anul trecut o creştere de 10 ori a numărului utilizatori de servicii de telemedicină, încheind anul cu 75.000 de beneficiari care lucrează în domenii precum retail, IT, servicii financiare, producţie, transport şi agricultură. Compania estimează pentru 2021 o dublare a numărului de pacienţi prin includerea serviciilor Telios în produse de asigurări şi abonamente medicale, precum şi prin vânzări directe la companii.

Cei mai mulţi dintre românii care au avut anul trecut nevoie de un consult de specialitate şi au apelat la servicii de telemedicină au trebuit să trateze probleme de sănătate care au ţinut de: medicină generală, nutriţie, ginecologie, dermatologie şi psihologie. Prin serviciile de psihologie la distanţă, Telios i-a ajutat pe cei care s-au simţit copleşiţi sau descurajaţi, psihologia fiind una dintre cele mai apelate specialităţi medicale. Psihologii Telios sunt disponibili telefonic sau prin apeluri video şapte zile pe săptămână.

82% dintre beneficiarii serviciilor medicale Telios Care nu au avut nevoie să continue procesul medical cu un consult în clinică sau la cabinetul medicului.

Telios Care a adăugat anul trecut în portofoliu 6 specialităţi medicale, pentru a veni în sprijinul pacienţilor: ORL, Endocrinologie, Reumatologie şi Urologie, Nefrologie, Diabet şi Boli Metabolice. Totodată, în 2020, Telios Care a adăugat a treia line de consultaţii, prin apel video, (pe lângă linia telefonică şi linia de mesaje online) şi a redus numărul de vizite necesare la medic, prin posibilitatea de a genera trimiteri medicale recunoscute de asigurători pentru analize de laborator şi imagistică.

„În 2021 vom adăuga zece specialităţi medicale, printre care Neurologie, Pneumologie, Oftalmologie şi Radiologie, şi vom continua să extindem echipa medicală, pe măsura creşterii cererii. Vom adăuga o serie de servicii noi pentru a îmbunătăţi şi uşura accesul la medicină de specialitate, în special cu ajutorul aparatelor medicale la distanţă. Estimăm ca, în cursul lui 2021, să introducem noi servicii, din care să generăm un număr adiţional de pacienţi”, spune Adrian Danciu, director medical, Telios Care.

Cât despre amploarea pieţei de telemedicină la nivel mondial, potrivit companiei de consultanţă şi cercetare Fortune Business Insights, aceasta a fost evaluată la 41,6 miliarde de dolari în 2019, cu o creştere de peste 90% în 2020, pe fondul impactului generat de pandemia de COVID-19. În următorii 7 ani, estimările vizează o creştere anuală de peste 25%, de la 79,79 miliarde de dolari în 2020, la 396,7 miliarde de dolari în 2027.

„Telemedicina trebuie să îmbunătăţească accesul la servicii şi, în special, să contribuie la creşterea capacităţii sistemului medical de a finaliza cazuri mai complexe, integrându-se în peisajul medical. Pentru a asigura pacienţilor o experienţă închegată, este necesar să asiguram o continuitate şi fluidizarea interacţiunilor la distanţă între medici, specialişti cu acces la dispozitive medicale în clinici, laboratoarele de analiză şi imagistică. De aceea, credem că un pas important în sistemul medical din România va fi făcut printr-un parteneriat între sistemele public şi privat, iar telemedicina este un domeniu dinamic ce poate asigura cel mai uşor un prim pas spre acest parteneriat”, adaugă Philip Choban, CEO, Telios Care.

Telios Care aduce în România mai mult 25 de ani de experienţă din SUA în servicii de îngrijire medicală la distanţă. Compania oferă angajaţilor şi persoanelor asigurate acces non-stop la consiliere medicală de specialitate şi wellness pentru o gamă largă de specialităţi.