General Motors vrea să păstreze controlul asupra Opel şi după vânzarea către Magna

„Vom păstra în mod substanţial controlul asupra dezvoltării produselor şi motoarelor, precum şi asupra proprietăţii intelectuale şi asupra achiziţiilor la nivel mondial”, a declarat directorul, pentru revista germană Auto motor und sport.

GM vrea patru din cele opt locuri ale consiliului director şi deschiderea unui birou „de cel puţin 8-10 persoane” în cadrul sediului Opel din Germania.

Oficial, Opel va avea „toată libertatea de dezvoltare”, a anunţat directorul. „Chiar şi dacă Opel hotărăşte să construiască o navă spaţială, noi nu ne vom opune. Însă nu vom plăti costurile de dezvoltare pentru ea”, a ironizat Henderson.

General Motors negociază în prezent cu grupul canadian Magna, aflat în parteneriat cu banca rusească Sberbank, pentru a finaliza un acord de preluare a diviziilor europene Opel şi Vauxhall, în cadrul cărora va păstra 35% din capital.

Discuţiile se axează în special pe disponibilizări, estimate la circa 11.000, dintr-un total de 49.500 de angajaţi ai GM în Europa. Un prostest este prevăzut miercuri la Anvers, în contextul în care uzina belgiană riscă să fie închisă.

„Noua companie Opel trebuie să închidă cel puţin trei uzine. Anvers este o opţiune, însă nu a fost luată nicio decizie definitivă”, a declarat Henderson.

Acesta a combătut, de asemenea, şi criticile făcute de Germania la adresa GM, acuzată că a înrăutăţit finanţele filialei germane în ultimii ani.

„Chiar şi în prezent, Opel nu ar putea exista fără GM. Imaginea grupului american rău care face să sufere biata marcă germană este pur si simplu deplasată”, a mai spus Henderson.

Pe de altă parte, comisarul european penru industrie, Gunther Verheugen, a declarat miercuri că disponibilizările semnificative sunt inevitabile în cadrul Opel, şi că guvernele trebuie să înceteze să pretindă că banii publici vor îndrepta problema.

„Trebuie să încetăm să ne mai prefacem că locurile de muncă vor fi salvate prin banii contribuabililor”, a afirmat Verheugen, la televiziunea germană ZDF.

El a mai spus că singura soluţie o reprezintă o restructurare a sectorului auto european, ce nu va putea fi realizată fără pierderi de locuri de muncă.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed