Germania construieşte a doua staţie mondială de alimentare cu hidrogen destinată trenurilor

Asocierea din domeniul Transportului Rin-Main (RMV), Alstom şi Infraserv Höchst dezvoltă infrastructura cu hidrogen în regiunea Rin-Main. Alstom furnizează trenurile cu celule de combustie pe care RMV le va utiliza, în timp ce Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial, va construi şi va opera staţia de alimentare.

Staţia de alimentare urmează să fie construită în Industriepark Höchst.

”Reprezintă prima staţie de alimentare cu hidrogen pentru trenurile de călătorie din Hessa şi cea de-a doua pe plan global, această staţie urmând să alimenteze cu hidrogen cea mai mare flotă de trenuri cu celule de combustie din lume, începând cu luna decembrie 2022”, arată asocierea într-un comunicat.

Secretarul de stat Jens Deutschendorf a dat luni semnalul de start pentru acest proiect, împreună cu directorul executiv al RMV, Knut Ringat, Jörg Nikutta, director executiv al Alstom Germania şi Austria, şi Joachim Kreysing, director executiv al Infraserv Höchst, operatorul parcului industrial.

„Hessa a preluat rolul de pionier în dezvoltarea viitoare a conceptelor de mobilitate favorabile mediului înconjurător. Transportul feroviar fără emisii, care va deveni o realitate în regiunea noastră în viitorul apropiat, reprezintă contribuţia noastră la atingerea obiectivelor de protecţie climatică şi va face ca transportul public local să devină şi mai atractiv, drept o alternativă la autoturism”, a afirmat secretarul de stat Jens Deutschendorf.

RMV deţine un record prin flota sa cu celule de combustie.

”Prin intermediul trenurilor cu celule de combustie realizate de Alstom, vom deschide un nou capitol al mobilităţii fără emisii în cadrul RMV. Cu ajutorul celor 27 de vehicule, stabilim un record mondial: Niciunde în lume nu există, în prezent, o flotă cu celule de combustie atât de extinsă, în transportul public local”, a afirmat directorul executiv al RMV, Knut Ringat, la ceremonia de inaugurare. 

Ringat a vorbit şi de cooperarea dintre producătorul de material rulant Alstom şi Infraserv Höchst. „Sunt încântat să vă anunţ că avem capacitatea de a finaliza acest proiect gigantic, la timp şi cu încadrare în bugetul stabilit“, spune el.

Valoarea comenzii totale este de 500 de milioane de euro.

Trenurile cu hidrogen „Coradia iLint” ale Alstom, care, în limita unei autonomii de 1.000 de kilometri, se pot deplasa o zi întreagă în reţeaua RMV, vor înlocui locomotivele alimentate cu diesel, comandate de sucursala Fahma aparţinând RMV, pe liniile RB 11 (Frankfurt-Höchst – Bad Soden), RB12 (Frankfurt-Königstein), RB15 (Frankfurt – Bad Homburg – Brandoberndorf) şi RB16 (Friedrichsdorf – Friedberg).

Primul tren de călători din lume alimentat cu celule de combustie de hidrogen operează fără niciun fel de emisii, este silenţios şi emite doar vapori de apă şi condens.

Infraserv Höchst, societatea de operare a Industriepark Höchst, care are o suprafaţă de 4,6 kilometri pătraţi, a activat în sectorul tehnologiilor cu hidrogen şi celule de combustie de mai mulţi ani.

Prima staţie de alimentare cu hidrogen pentru autovehicule a fost pusă în funcţiune în anul 2006.

Industria chimică a fost, în mod tradiţional, unul dintre sectoarele industriale din Germania care produc tehnologii inovatoare.

”Chiar şi întrebarea presantă despre conceptele de mobilitate ale viitorului şi alimentarea cu energie îşi poate găsi răspuns doar dacă acesta vine din partea industriei chimice”, a afirmat Joachim Kreysing, director executiv al Infraserv Höchst.

Rhein-Main-Verkehrsverbund (RMV) este una dintre cele mai mari asocieri din domeniul transportului din Germania. Coordonează şi organizează traficul regional de autobuze şi feroviar pe o suprafaţă aproximativă de 14.000 de kilometri pătraţi. Aceasta reprezintă în jur de două treimi din suprafaţa statului Hessa. În jur de 5 milioane de persoane locuiesc în zona acoperită de reţea. Reţeaua a fost lansată în 1995 şi 805 milioane de pasageri au călătorit în reţea, în anul care s-a încheiat.

Alstom a întregistrat vânzări în valoare de 8,2 miliarde de euro şi avea comenzi înregistrate în valoare de 9,9 miliarde de euro, pentru anul fiscal 2019/20. Având sediul în Franţa, Alstom activează în peste 60 de ţări şi are peste 38.900 de angajaţi.

Coradia iLint este primul tren de călători din lume alimentat cu hidrogen, care generează energie electrică pentru propulsie. Acest tren cu zero emisii este silenţios şi emite doar vapori de apă şi apă în stare de condens. Prezintă mai multe inovaţii diferite: conversie în energie curată, stocare flexibilă de energie în baterii şi gestionarea inteligentă a puterii motoare şi energiei disponibile. Proiectat special pentru utilizarea pe linii neelectrificate, susţine operarea curată şi sustenabilă a trenurilor.

Infraserv Höchst este principalul partener pentru companiile cu profil chimic şi farmaceutic, în ceea ce priveşte dezvoltarea locaţiilor de producţie şi cercetare. Serviciile societăţii includ alimentare cu energie, gestionarea deşeurilor, operarea reţelelor, servicii la locaţie, sănătate şi securitate la locul de muncă, protecţia mediului şi gestionarea unităţilor. Împreună cu filialele sale, Grupul Infraserv Höchst acoperă, de asemenea, tehnologie de proces, logistică şi instruire. Grupul Infraserv Höchst are aproximativ 2.700 de angajaţi şi 193 de stagiari. În 2019, Infraserv Höchst, inclusiv filialele sale, Infraserv Logistics, Infraserv Höchst Process Technology, Provadis Partner for Education and Consulting, şi Thermal Conversion Compound, au generat venituri de peste 1 miliard de euro. Infraserv Höchst este operatorul Industriepark Höchst, un parc cu o suprafaţă de 460 de hectare care găzduieşte în jur de 90 de societăţi din sectorul farmaceutic, biotehnologic, substanţelor chimice de bază şi specializate, protecţia recoltelor, aditivi alimentari, şi servicii. În jur de 22.000 de persoane sunt angajate aici. Investiţia totală, începând cu anul 2000, s-a ridicat la aproximativ 8 miliarde de euro.


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed