Germania pariază pe fabrici „inteligente”

Fabrica Siemens din oraşul industrial Amberg este parte a unui efort concertat al guvernului, companiilor, universităţilor şi instituţiilor de cercetare din Germania de a dezvolta fabrici „inteligente”, complet automatizate, bazate pe comunicarea prin Internet.

 

Aceste fabrici ar trebui să permită ca produsele să fie personalizate pe linia de producţie: un produs incomplet de pe linia de fabricaţie ar „transmite direct utilajului de ce servicii are nevoie”, iar produsul final ar fi asamblat imediat, spune Wolfgang Wahlster, co-preşedinte al Industrie 4.0, proiectul de informatizare a industriei din Germania.

 

Iniţiativa îşi propune să ajute sectorul manufacturier din Germania, coloana vertebrală a celei mai mari economii a Europei, să îşi păstreze avantajul competitiv asupra ţărilor în dezvoltare care au o forţă de muncă mai ieftină şi să fie competitivă în raport cu sectorul manufacturier din SUA, care şi-a revenit.

 

La fabrica inteligentă „pilot” din Kaiserlautern, producătorul de chimicale BASF a fabricat în cadrul unui experiment şampoane şi săpunuri lichide personalizate. Iată cum s-a desfăşurat experimentul:  La plasarea unei comenzi online de testare, plăcuţele de identificare de pe sticlele goale de şampon aflate pe banda de fabricaţie comunicau simultan utilajelor de producţie tipul de săpun dorit, parfumul, culoarea capacului şi tipul de etichetă. Exista posibilitatea ca fiecare sticlă care iese pe de o linie de fabricaţie să fie complet diferită de celelalte. Experimentul s-a bazat pe o reţea wireless în care utilajele şi produsele au fost singurele care au comunicat între ele, iar oamenii au contribuit doar prin plasarea comenzilor.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed