Gheorghe: Rătăciţi în Panama, potenţial de 12 puncte de rating

0

Andrei Gheorghe a explicat pentru ­Business Standard că proiectul, care va avea lansarea pe micile ecrane pe 28 septembrie, l-a atras foarte mult, încă de la început. “Nu am ales Kanal D, nu pentru că aş avea ceva împotriva celor de la Kanal D. (…) Eu am ales cu Paprika, casa de producţie, pentru că ea avea proiectul. E simplu. În genul ăsta de proiect cred că m-aş băga întotdeauna, un proiect care întotdeauna o să mă oblige să reacţionez la el”, a spus omul de televiziune.

Costul general al reality-show-ului este de două milioane de euro, iar, potrivit lui Gheorghe, ziua de filmare sare peste 50.000 de euro. În plus, aşa vede el proporţiile acestui show: “250 de oameni dislocaţi pe o insulă, aici mă refer doar la echipa de producţie, la tehnic. Este cel mai sofisticat şi complex show de televiziune în care am fost vreodată şi e normal să aibă costuri foarte mari, pentru că în fiecare dimineaţă pe plajă trebuie să se construiască un nou set, un nou decor, un joc nou care implică structuri metalice, bârne de lemn, sfori sau scripeţi, schele pentru camere, iar dacă se filmează în apă, munca este şi mai complexă şi costisitoare”.

Decizia de a accepta acest job a fost influenţată, pe de o parte, de componenta financiară, iar pe de altă parte, de dorinţa de aventură. Oamenii din echipă se schimbă pe parcursul acestei întâmplări, sunt altfel decât la început, mai explică Gheorghe. “E un fel de aventură la care stai şi te uiţi ca la Apocalypse Now al lui Copolla, dar făcută într-un fel mai mic, aşa, “à la romaine”. Adevărul e că la un moment dat fiecare dintre noi a clacat, absolut fiecare şi-a revenit după clacare, pentru că toţi au momente în care şi-au pierdut minţile, căci nu mai înţelegeau nimic din ceea ce li se spunea, nu se mai ştia în ce limbă vorbesc, dacă e spaniolă, română, engleză sau orice altceva, ca de exemplu franceză, şi, în acelaşi timp, toţi s-au reconfigurat şi au mers mai departe”, spune acesta.

Personaj aproape de popor

Prezenta­to­rul­ show-ului spune că atât vedetele introduse în show, cât şi el însuşi, ca prezentator, au fost aduşi acolo pentru a lărgi audienţa. “Cu toţii sărim în cârca proiectelor bune, fiecare doreşte să obţină ceva de pe urma acestui show, dar revin la ceea ce spuneam mai devreme: nici eu şi nici vedetele nu am bănuit că vom uita la un moment dat pentru ce am venit şi că vom îndrăgi jocul aşa cum este el.”

Personajul său din “Rătăciţi în Panama” nu seamănă, de pildă, cu acela pe care l-a adoptat în “Lanţul slăbiciunilor”: e un om normal, mai apropiat “de popor, de flori şi copii” şi i se întâmplă să empatizeze profund cu toţi concurenţii, pentru că, pe de o parte, trece prin aceleaşi chinuri prin care trec şi ei, iar pe de altă parte, vede exact efortul pe care aceştia îl depun. Au filmat şi pe ploaie torenţială, şi pe căldură extremă: “Să intri în set şi, în secunda doi, să fii leoarcă de transpiraţie de sus până jos, ca şi când ai intra să filmezi în saună, când la un moment dat se încinge atât de tare totul, încât nu mai vezi lentilele celor care filmează. Se formează, aşa, ceva de genul fata morgana, un fel de aer vâscos care se joacă în faţa ochilor tăi”.

Despre audienţa show-ului Gheorghe cre­de că va fi compusă dintr-un public tânăr, activ financiar. “Show-ul, din punctul meu de vedere, are un potenţial de 12 puncte de rating, iar eu spun asta uitându-mă la ceea ce se filmează aici şi, evident, gândindu-mă cât ar putea să performeze el într-o societate ideală. Cam atât ar putea el să obţină şi sper să o şi facă”, a spus el. Gheorghe crede că acest show va fi cel mai important eveniment care a avut loc până acum la Kanal D şi cel mai important eve­ni­ment televizual al anului. “E un pariu al dracului de complicat şi de riscant, care este în permanenţă pe muchie de cuţit şi care se poate strica în orice zi. (…) Dacă o să ca­ptăm atenţia presei ca să fim mediatizaţi, dacă publicul ne va acorda atenţia la primul episod, din 28 septembrie, şi dacă alegerile vor fi câştigate de cine trebuie, show-ul o să rupă.”