Grindeanu: Am semnat astăzi protocolul de colaborare pentru construcţia metroului de la Cluj-Napoca şi Floreşti

„Am semnat astăzi protocolul de colaborare pentru construcţia metroului de la Cluj-Napoca şi Floreşti. Traseul va avea 21 de km, cu 19 staţii. Din estimările preliminare va transporta până la 164.000 de călători pe zi în anul 2030. Ministerul Transporturilor va finanţa prin PNRR acest proiect! Valoarea totală estimată: 2 miliarde de euro”, a afirmat, miercuri, într-o postare pe Facebook, Sorin Grindeanu.

El a menţionat că Primăriile Cluj-Napoca şi Floreşti se vor ocupa de licitaţia pentru proiectarea şi execuţia acestui proiect, dar şi de implementarea contractului.

Potrivit lui Grindeanu, lucrările de bază pentru primele 9 staţii trebuie încheiate până în anul 2026.

Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului din cadrul Consiliului Judeţean Cluj a avizat favorabil Planul Urbanistic Zonal al viitorului Metrou de la Cluj.

„Este un proiect de o importanţă strategică pentru comunitatea clujeană şi pentru întreg judeţul, motiv pentru care am acţionat cu maximă celeritate, astfel încât acesta să avanseze în cel mai rapid mod posibil”, a declarat Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean Cluj şi al Comisiei de Urbanism.

În cadrul şedinţei comisia a decis, cu unanimitate de voturi, să dea un aviz de principiu favorabil.

„Avizul final urmează a fi redactat în cel mai scurt timp posibil, imediat după adoptarea Hotărârii de Guvern referitoare la exproprieri şi după includerea în documentaţie a recomandărilor formulate de specialiştii din cadrul comisiei”, au precizat reprezentanţii CJ Cluj.

Guvernul a adoptat, în 28 decembrie, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Tren metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

 

Astfel, se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed