„CFR SA a desemnat câştigătorul pentru contractul de modernizare a infrastructurii feroviare pe secţiunea Ronaţ Triaj – Arad! Prin acest contract, finanţat prin PNRR, urmează să fie crescută până la 160 de km/h viteza de deplasare a trenurilor pe secţiunea Ronaţ Triaj-Arad care face parte din tronsonul Caransebeş – Timişoara – Arad. Contractul prevede şi modernizarea liniei CF Aradu Nou – Glogovăţ pe o distanţă de aproximativ 7 kilometri”, a scris Sorin Grindeanu, marţi pe Facebook.
El a detaliat şi principalele lucrări care urmează să fie executate:
„- reconstruirea sau reparaţia a 6 poduri, 30 podeţe, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate,
– construirea a 9 podeţe de descărcare,
– modernizarea instalaţiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicaţii, semnalizare, centralizare, sanitare, termotehnologice,
– modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăţ, Micălaca (staţia Valea Viilor se va transforma în post de mişcare),
– modernizarea reţelelor locale existente de apă şi de canalizare,
– montarea de panouri fonoabsorbante,
– decontaminarea solului,
– amenajări de spaţii verzi,
– construirea unor separatoare de hidrocarburi şi bazine decantoare,
– montarea de garduri şi de panouri de protecţie”.
„Contractul pentru lotul 4 a fost adjudecat de o asociere de constructori italieni la suma de 2,18 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie să fie finalizat în 42 de luni”, a conchis ministrul.