Grupul Hornbach a înregistrat afaceri în creştere cu peste 20% între septembrie şi noiembrie 2020, de 1,37 miliarde euro

Profitul concernului înainte de impozitare a crescut cu 79% în primele nouă luni ale anului financiar 2020/2021, la 368,7 milioane euro. În perioada septembrie-noiembrie 2020, profitul concernului înainte de impozitare a crescut cu 81,6%, la 55,2 milioane euro.

Grupul avea la sfârşitul lunii noiembrie 2020 un număr de 23.000 angajaţi.

”Şi în perioada celui de-al doilea val de infecţii cu coronavirus oamenii cheltuiesc sume semnificativ mai mari pentru a-şi înfrumuseţa casele sau pentru proiectele de renovare. Trendul constant de la izbucnirea pandemiei se reflectă clar în cifrele de afaceri actuale ale Grupului Hornbach (concernul Hornbach Holding AG & Co. KGaA): astfel, în cel de-al III-lea trimestru al anului fiscal 2020/21 (de la 1 septembrie până la 30 noiembrie 2020), cifra de afaceri a crescut cu 20,3%, atingând nivelul de 1,371 miliarde euro”, arată grupul.

Nici închiderea pentru publicul larg a magazinelor din Austria şi Republica Cehă, în octombrie şi noiembrie 2020, nu a avut un impact negativ semnificativ asupra cifrele trimestriale ale grupului. Reducerea vânzărilor în regiunile afectate a fost compensată de creşterea continuă din celelalte regiuni, precum şi prin recuperarea vânzărilor după ridicarea restricţiilor.

”În primele nouă luni ale exerciţiului financiar în curs, cifra de afaceri a Grupului Hornbach s-a majorat cu 20,2%, atingând 4,503 miliarde euro (anul precedent 3,745 miliarde euro). Ca rezultat al rapoartelor de cost îmbunătăţite, veniturile grupului pentru primele nouă luni ale anului 2020/21 au arătat o creştere puternic disproporţionată în comparaţie cu creşterea cifrei de afaceri. Previziunile Grupului Hornbach de la începutul lunii noiembrie 2020 în privinţa cifrei de afaceri şi a venitului pentru întreg anul 2020/21 au fost confirmate, cu toate că măsurile restrictive dure din Germania, Olanda, Austria şi Slovacia au sporit semnificativ riscurile privind evoluţia afacerii grupului în ultimul trimestru (de la 1 decembrie 2020 până la 28 februarie 2021), precizează grupul.

În cel mai mare subgrup operativ – Hornbach Baumarkt AG (comerţ cu amănuntul DIY), care la data de 30 noiembrie 2020 opera în total 161 de magazine mixte de materiale de construcţii şi grădinărit, precum şi magazine online în nouă ţări europene, cifra de afaceri netă a crescut în primele nouă luni cu 20,7%, ajungând la 4,224 miliarde euro (anul precedent 3,449 mliarde euro).

Magazinele mixte de materiale de construcţii şi grădinărit au înregistrat pe o suprafaţă de vânzare comparabilă şi ajustată în funcţie de cursul valutar o creştere a cifrei de afaceri de 19,5% (anul precedent plus 7,1%).

Cifrele de afaceri nete ale magazinelor de materiale de construcţii Hornbach şi ale magazinului online din Germania au crescut în primele nouă luni din 2020/21 cu 24,5%, ajungând la 2,219 miliarde euro (anul precedent – 1,782 miliarde euro). Pe o suprafaţă de vânzare comparabilă, cifra de afaceri în Germania a crescut cu 24,6% (anul precedent 6,2%). În celelalte opt ţări europene, cifra de afaceri netă a crescut cu 16,7%, ajungând la 2 miliarde euro (anul precedent 1,717 miliarde euro).

Ponderea externă a vânzărilor a subgrupului Hornbach Baumarkt AG s-a situat astfel la 47,5% (anul precedent 49,1%). Cifra de afaceri din restul Europei a crescut cu 14,3% (anul precedent 8,1%) pe o suprafaţă de vânzare comparabilă şi fără a se lua în considerare influenţa de curs valutar. Pandemia de coronavirus a contribuit la creşterea afacerii online, care în primele nouă luni s-a majorat cu aproximativ două treimi la nivel de concern.

”În anul curent, în comparaţie cu jucătorii din DIY, Hornbach a generat o creştere peste medie. În timpul crizei provocate de coronavirus, a fost mai important ca niciodată să putem asigura clienţilor noştri produsele de care au avut nevoie, chiar şi în perioadele de restricţii, datorită strânsei legături dintre afacerea staţionară şi cea online“, a declarat Erich Harsch, preşedintele Consiliului de Administraţie Hornbach Baumarkt AG.

Evoluţia dinamică a cifrei de afaceri din exerciţiul financiar 2020/21 în combinaţie cu rapoartele de cost îmbunătăţite au condus la o creştere substanţială a EBIT-ului ajustat al Grupului Hornbach. Rezultatul operaţional (EBIT) ajustat cu efectele rezultatelor nonoperative a crescut cu 59,9%, ajungând la 66,9 milioane euro (anul precedent 41,8 milioane euro) în al treilea trimestru 2020/21, precum şi cu 67,2%, ajungând la 401,5 milioane euro (anul precedent 240,2 milioane euro) în primele nouă luni ale exerciţiului financiar 2020/21.

Rezultatul per acţiune se afla după nouă luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, la 13,72 euro (anul precedent 8,02 euro).

La nivel de subgrup al Hornbach Baumarkt AG, EBIT-ul ajustat a crescut, în primele nouă luni din 2020/21, cu 79,2%, ajungând la 359,8 milioane euro (anul precedent 200,9 milioane euro). Rezultatul per acţiune de magazine de materiale de construcţii a fost de 7,50 euro (anul precedent 3,72 euro). Subgrupul Hornbach Immobilien AG a contribuit cu un EBIT ajustat la rezultatul concernului cu 43,7 milioane euro (anul precedent 43,1 milioane euro).

Subgrupul Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), care în momentul actual operează 34 de magazine de materiale de construcţii în sud-vestul Germaniei, precum şi în două locaţii apropiate de graniţă în Franţa (Lorena), a înregistrat, de asemenea, o creştere satisfăcătoare. Aici, cifrele de afaceri au crescut în primele nouă luni cu 13,5%, ajungând la 277,8 milioane euro (anul precedent 244,8 milioane euro). HBU a obţinut un EBIT ajustat în valoare de 10 milioane euro (anul precedent 5,5 milioane euro).

”Ne putem considera foarte norocoşi cu evoluţia afacerii până în prezent. Acest lucru reflectă, în primul rând, comportamentul semnificativ schimbat al clienţilor de la debutul pandemiei. O viaţă atractivă şi sigură între proprii pereţi a devenit obiectivul cheie. Există o mare nevoie zilnică de produse DIY şi de consiliere – nu doar pentru că un robinet picură sau un aparat electric s-a stricat şi trebuie reparat, ci şi pentru că bricolajul oferă o ocupaţie semnificativă în situaţii de criză şi cu puţine alternative disponibile“, a declarat Albrecht Hornbach, preşedintele Consiliului de Administraţie Hornbach Management AG.

Potrivit acestuia, anunţul închiderii magazinelor de materiale de construcţii pentru publicul larg a declanşat valuri de achiziţii în ultimul moment.

”Cu toate acestea, ne aşteptăm la o acumulare de stocuri în gospodării. Ar trebui să se ia în considerare posibilitatea de a permite magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit relevante pentru sistem să îşi îndeplinească din nou, în viitorul apropiat, prestarea de serviciu public, respectând în acelaşi timp măsurile de siguranţă“, a spus Albrecht Hornbach.

În comunicarea sa trimestrială Grupul Hornbach şi-a menţinut prognoza anuală  privind evoluţia din ultimul trimestru al anului 2020/21 (de la 1 decembrie până la 28 februarie 2021), în ciuda riscurilor crescute legate de coronavirus, pe baza măsurilor cunoscute până în data de 21 decembrie 2020.

Restricţiile la nivel naţional privind vânzările în Germania (de la 16 decembrie 2020 până la 10 ianuarie 2021), în Olanda (de la 15 decembrie 2020 până la 19 ianuarie 2021), în Austria (de la 26 decembrie 2020 până la cel mai devreme 17 ianuarie 2021) şi în Slovacia (de la 19 decembrie 2020 până la 10 ianuarie 2021) afectează un total de 129 de magazine. Cu toate acestea, în multe locaţii, vânzările către clienţi comerciali sau meşteri sunt încă posibile, la fel ca şi serviciul de rezervare şi ridicare, respectiv livrarea mărfii rezervate. În plus, în Germania şi Slovacia este permisă vânzarea pomilor de Crăciun.

Germania, Austria şi Olanda au înregistrat o evoluţie excepţională a cifrei de afaceri în decembrie 2020 până la începutul măsurilor restrictive dure şi, recent, au făcut faţă unui volum mare de vânzări. Alte ţări au raportat, de asemenea, o cerere semnificativ mai mare din partea clienţilor în cursul lunii decembrie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe baza condiţiilor cadru cunoscute în prezent în ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Hornbach nu se aşteaptă la nicio involuţie a cifrei de afaceri, în ciuda restricţiilor privind vânzarea.

”În cele din urmă, întrebarea interesantă este: când ni se va permite să redeschidem magazinele, acum închise clienţilor persoane fizice, în anul ce urmează. Experienţa de până acum arată că o bună parte din pierderile cifrei de afaceri cauzate de închiderea magazinelor pot fi compensate datorită volumelor considerabile de achiziţii ale clienţilor, creşterii puternice în alte regiuni, precum şi a activităţii online“, a mai spus Albrecht Hornbach.

Consiliul de Administraţie consideră că impactul negativ al măsurilor restrictive cunoscute până în prezent asupra evoluţiei cifrei de afaceri şi veniturilor Grupului Hornbach va rămane în mare măsură în marja de prognoză existentă. Prin urmare, este încă de aşteptat ca cifra de afaceri a concernului (anul precedent 4,7 miliarde euro) să înregistreze o creştere pe un palier situat între plus 13% şi plus 17%. În funcţie de amploarea potenţialelor efecte legate de coronavirus, Consiliul de Administraţie se aşteaptă ca EBIT-ul ajustat să fie cuprins între 290 milioane euro şi 360 milioane euro (anul precedent 227 milioane euro).

”Prognoza este confirmată sub premisa că nu vor exista extinderi semnificative, intensificări ale restricţiilor de vânzăre, peste cele deja anunţate sau orice alte blocaje suplimentare care să afecteze magazinele de materiale de construcţii şi de grădinărit din alte ţări în perioada rămasă din 2020/21”, spun reprezentanţii grupului.

Hornbach a fost fondat în anul 1877. În acest moment, concernul deţine 161 de magazine mixte de materiale de construcţii şi grădinărit şi magazine online, în 9 ţări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveţia, Suedia, Slovacia şi România), dintre care 7 în România (Bucureşti Berceni, Bucureşti Militari, Bucureşti Baloteşti, Braşov, Timişoara, Sibiu şi Oradea).


 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed