Grupul Telekom Romania a înregistrat în primul trimestru al anului o creştere de 2% a EBITDA, de 34,5 milioane de euro, veniturile au scăzut la 210 milioane de euro

„În concordanţă cu obiectivul de a ţine România conectată, în timp ce îşi îmbunătăţeşte performanţa în toate ariile, compania a înregistrat o creştere a EBITDA ajustată după IFRS-16 cu 2%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 34,5 milioane de euro în trimestrul 1 2021. Rezultatul arată o creştere continuă, în ciuda efectelor de lungă durată ale pandemiei COVID-19 asupra economiei româneşti. Fluxul de numerar liber ajustat a rămas pozitiv în primul trimestru al anului 2021, pentru al optulea trimestru consecutiv. Creşterea EBITDA are loc în ciuda veniturilor mai mici înregistrate, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, de 210 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, reflectând în mare măsură baza de comparaţie ridicată din primul trimestru al anului trecut, datorită etapizării proiectelor ICT şi a efectelor negative generate de pandemie”, anunţă grupul.

Veniturile din activitatea tradiţională de voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să încetinească tendinţele de scădere. Veniturile din internet fix se situează la 16,9 milioane de euro, înregistrând o scădere în comparaţie cu nivelurile pre-pandemice, însă o creştere de 4% faţă de trimestrul 4 2020.

Numărul de abonaţi TV a scăzut, de la an la an, la 1,1 milioane. Cu toate acestea, efectul asupra bazei de abonaţi a fost parţial atenuat de creşterea semnificativă continuă a clienţilor pentru noul produs Smart TV Stick, care a crescut cu 47% faţă de trimestrul 4 2020.

În ceea ce priveşte activitatea de telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând la 1,66 milioane, o creştere de 8% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creştere a numărului de abonaţi. În acelaşi timp, a continuat să crească şi numărul abonaţilor în cadrul segmentului de servicii convergente fix-mobil (FMC), ajungând la 924.000 de clienţi, cu 8% mai mult de la an la an.

Veniturile din telefonia mobilă au scăzut cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de euro, fiind afectate de o reducere a traficului de interconectare, precum şi de restricţiile impuse, ca urmare a pandemiei COVID-19. Baza totală de clienţi mobili era de 3,55 milioane la sfârşitul primului trimestru al anului 2021. Un factor important care a determinat creşterea susţinută a EBITDA şi a fluxului de numerar al companiei este programul de transformare a costurilor, care a fost început în a doua jumătate a anului 2018 şi care continuă să genereze îmbunătăţiri semnificative în baza de costuri a Telekom Romania. Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, compania şi-a redus costurile indirecte cu 9%, ca urmare a îmbunătăţirilor structurale din toate categoriile.

„Ca parte a transformării noastre strategice din ultimii ani, am lucrat pentru a crea o bază financiară solidă pentru compania noastră şi pentru a fi mai rezistenţi în faţa presiunilor pieţei externe. Rezultatele din primul trimestru arată că acest efort a reprezentat direcţia strategică potrivită şi dă roade, întrucât am reuşit să creştem în continuare EBITDA de la an la an, în ciuda unui pieţe dificile, după un an de pandemie şi chiar compensând efectele unice sezoniere din trecut”, a declarat Nicolas Mahler, director executiv financiar Telekom Romania.

Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote Romania.

Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.

 

 


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed