Grupul Workspace Studio mizează în acest an pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, în creştere de peste 10% faţă de 2021

”Prin fuziunea a două nume iconice de design, Knoll şi Herman Miller, Workspace Studio devine Certified Dealer al grupului MillerKnoll în România. Workspace Studio îşi extinde astfel portofoliul cu aproape 20 de branduri de design şi propune o ofertă completă de mobilier şi soluţii de amenajări premium şi ergonomice. Odată cu extinderea gamei, Workspace Studio va adresa piaţa interesată de piese de calitate pe toate verticalele, atât proiectele de pe segmentul office, cât şi proiecte complexe din comercial şi rezidenţial de lux. Pentru acest an, Grupul Workspace Studio mizează pe o cifră de afaceri de peste 11 milioane de euro, cu o creştere de peste 10% faţă de 2021”, anunţă grupul.

De la debutul pandemiei, amenajările de birouri s-au schimbat considerabil, îndreptându-se spre funcţionalitate, reconversie a spaţiului şi crearea de spaţii de colaborare.

”Confortabile, mai puţin formale, care să stimuleze creativitatea, inovaţia, mentoratul şi schimbul de idei, acestea împrumută componente din amenajările rezidenţiale şi de lounge precum canapele, fotolii, măsuţe de cafea sau decoraţiuni. Tendinţa se remarcă şi în sens invers, zonele de birou din locuinţe fiind mai delimitate şi cu suprafeţe mai mari. Procesul de revenire a angajaţilor în birouri este susţinut de organizaţii prin amenajări cu calitate crescută, trend observat încă de anii trecuţi”, mai arată compania.

În 2022, se remarcă o creştere atât a suprafeţelor alocate angajaţilor, care se traduce în spaţii mai largi şi mai aerisite, cât şi o înclinaţie pronunţată spre includerea în proiecte a unor pieselor de mobilier cu design premium, aşa numitele piese statement.

În timp ce suprafeţele office totale au scăzut în medie cu circa 25%, amenajările au fost regândite pentru un număr mai redus de angajaţi prezenţi la birou, urmare a adopţiei generalizate a sistemului de muncă hibrid. Astfel, suprafeţele medii alocate per angajat au crescut la 13-15 mp, faţă de circa 10 mp înainte de pandemie, iar bugetul mediu a ajuns la peste 1.800 euro/post de lucru, în creştere cu 20% faţă de 2021.

 Spaţiile individuale de lucru reprezintă aproximativ 40% din totalul suprafeţei de birouri, în timp ce mai mult de jumătate din suprafaţă este ocupată de spaţiile comune, multifuncţionale. Acestea pot îndeplini atât roluri formale, cât şi informale, cum sunt spaţiile de relaxare, nelipsite în biroul anului 2022, când conceptul wellbeing este tot mai integrat în viaţa angajatului.

 ”Ultimii doi ani au adus o transformare majoră, cu limite tot mai estompate între spaţiile în care trăim şi lucrăm. Majoritatea proiectelor din prima parte a acestui an au avut trei caracteristici esenţiale: ergonomie, design premium şi o întrepătrundere a elementelor clasice rezidenţiale în zona office, şi a celor office în cea rezidenţială. Am amenajat birouri în locuinţe şi spaţii specifice zonei rezidenţiale – biblioteci, spaţii tip living, săli dedicate activităţilor sportive, terase – în birourile organizaţiilor”, a precizat Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio.

Workspace Studio mizează pe creşterea adopţiei designului de calitate toate verticalele pieţei de amenajări şi design de interior. În acest context, compania estimează creşterea ponderii proiectelor pe segmentul rezidenţial şi comercial. Segmentul rezidenţial, care a luat amploare în ultimii doi ani alimentat de munca remote, generează în prezent 5-7% din afacerile grupului. Până la finalul anului viitor, amenajările comerciale şi rezidenţiale premium şi de lux vor genera 10-15% din afacerile totale ale Workspace Studio.

“Indiferent de circumstanţele socio-economice, designul de calitate va continua să crească în România în următorii ani. Oamenii vor piese remarcabile, de calitate. Le doresc nu doar ca investiţie în sensul clasic, pentru că nu îşi pierd valoarea, ci ca o investiţie în propria persoană, în confort şi starea de bine, de care sunt tot mai preocupaţi”, spune Horaţiu Didea. 

Printre brandurile reprezentate de Workspace Studio începând din luna iunie fac parte Knoll, Muuto, maharam, Geiger, Edelman, care se alătură brandurilor Herman Miller, HAY, NoughtOne sau Framery. Portofoliul Workspace Studio include birouri şi scaune ergonomice, canapele, fotolii, mobilier pentru terasă şi grădină, corpuri de iluminat, dar şi partiţii, soluţii acustice, cabine fonice, covoare, draperii, tapet sau mobilier dedicat depozitării.

„Există o cerere tot mai mare pe piaţa din România de mobilier premium, atât pentru amenajările de birouri, cât şi pentru cele rezidenţiale. Pe segmentul B2B, acest lucru vine ca o compensare a micşorării suprafeţelor totale ale birourilor, pe fondul schimbărilor din piaţa muncii, dar şi a dorinţei companiilor de a-şi readuce angajaţii la birou în spaţii atipice, atractive”, a adăugat Horaţiu Didea, managing partner Workspace Studio.

Workspace Studio este distribuitor de mobilier de birou şi CertifiedDealer unic al MillerKnoll în România.

Grupul Workspace Studio, din care fac parte companiile Workspace Studio şi Allspace Interiors, specializate în soluţii ergonomice de amenajare turn key a birourilor, a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed