Guvernanța corporativă a salvat afacerile, concluzia a peste 20 de profesioniști invitați de ARIR

Asociația pentru Relații cu Investitorii la Bursă din România (ARIR) a organizat a doua ediție a Forumului anual AR&IR, o conferință care a adus în prim plan guvernanța ca instrument prin care să ne adaptăm la noile condiții economice. Peste 150 de participanți au fost în dialog cu cei 20 de speakeri, locali și internaționali, manageri de top ai celor mai mari companii românești – ALRO, Banca Transilvania, Electrica, Nuclearelectrica, TeraPlast, reprezentanți ai instituțiilor, specialiști în finanțe, comunicare și administrarea afacerilor. Comunicarea activă cu investitorii, cu angajații, cu instituțiile, clienții și furnizorii și-a dovedit eficiența în asigurarea continuității afacerii.

 

Daniela Nicolescu, Secretar de Stat, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri:

Marii investitori au trecut destul de bine prin criză, cele mai multe companii s-au adaptat și fie au întrerupt activitatea pe termen foarte scurt, fie au continuat cu măsuri suplimentare. Guvernul a adoptat ca măsuri pentru susținerea mediului de afaceri: acordarea șomajului tehnic (75%), eliberarea certificatelor pentru situații de urgență (52.000 companii), programul IMM Invest, schema de ajutor de stat în valoare de 400 milioane de euro pentru marile companii consumatoare de energie (ALRO este cea mai mare companie din producție care poate beneficia de acest ajutor) și fondurile nerambursabile pentru IMM-uri în valoare de 1 miliard de euro.

 

Marian Năstase, Președinte Consiliu de Administrație ALRO:

Vom vedea o schimbare de paradigmă a activității economice și este nevoie să avem instrumentele necesare pentru a ne adapta. Se vede foarte clar acum cât este de important rolul evaluării riscurilor. Este nevoie de sprijin și din partea instituțiilor, ne dorim un rol al ASF-ului mai flexibil care să ne ajute pentru a comunica mai bine cu investitorii. Flexibilitatea și adaptabilitatea au fost elemente vitale care ne-au ajutat să asigurăm continuitatea afacerii. Cel mai important lucru este să comunici permanent în interiorul companiei și să cunoști foarte bine nevoile și obligațiile companiei.

 

Corina Popescu, Director General Electrica:

La nivelul Grupului, regulile clare și stricte ne-au ajutat să trecem peste această perioadă într-un mod sustenabil. Impactul nu a fost atât de mare, iar perioada de revenire trebuie controlată pentru a diminua impactul. Elementul cheie pentru a ne echilibra a fost comunicarea – au fost provocări, inclusiv pentru organizarea AGA, dar am reușit să comunicăm planurile de redersare și am dezvoltat cadrul de guvernanță.

 

Alexandru Stânean, Director General TeraPlast:

Ne-am făcut planuri de contigență, am avut 10 scenarii, unele chiar drastice, pentru a fi pregătiți. Am pus foarte mare accent pe comunicare: comunicăm zilnic cu angajații, am avut discuții constante cu furnizorii. În privința investitorilor, am emis pentru prima dată o previziune pentru primul semestru în care vedem o creștere de 15% față de anul trecut. Statutul de companie listată impune niște restricții din punct de vedere al comunicării, dar ne adaptăm și ne-am bucurat să vedem că avem investitori care își majorează participațiile.

 

Mihaela Nădășan, Director General Adjunct, Instituții și Piețe Financiare, Banca Transilvania:

Comunicarea cu autoritățile a fost mult mai bună și s-a văzut a fi mult mai constructivă. Dacă reușim să avem o voce comună pe termen mai lung, cu siguranță economia României își va putea reveni mult mai ușor din situația actuală. Avem o structură de guvernanță foarte robustă, care atinge toate palierele afacerii. Am comunicat activ cu clienții și investitorii. În cadrul IMM Invest o proporție mare a companiilor a ales Banca Transilvania pentru a participa în acest program.

 

 

 

Mircea Preda, Departament Relații Internaționale și Politici Europene Nuclearelectrica:

Noi reprezentăm companii puternice, care au fonduri de criza și o guvernanță corporativă care va face față tuturor provocărilor. Nuclearelectrica are deja de cațiva ani o îmbunătațire continuă a principiilor de guvernanță corporativă, de la structuri procedurale și logistice, până la responsabiliatea și calitatea actului managerial. O bună guvernanță corporativă reprezintă acest mare avantaj al oricărei organizații, listate sau nu. Ne-am adaptat foarte rapid și nu am avut sincope în ceea ce privește asigurarea continuității.

 

Partenerii strategici ai Forumului AR&IR sunt: ALRO (unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, membru fondator ARIR), Bursa de Valori București (organizează și gestionează piețele reglementate de instrumente financiare, membru fondator ARIR), Electrica (jucător-cheie pe piața de distribuție și furnizare a energiei electrice din România, membru Asociat ARIR), TeraPlast (compania-mamă a Grupului TeraPlast, cel mai mare producător român de materiale de construcții, membru fondator ARIR), Banca Transilvania (cea mai mare bancă din Europa de Sud-Est, membru Asociat ARIR).

Partenerii principali sunt: Antibiotice (unul dintre cei mai importanți producători români de medicamente generice din industria farmaceutică, membru Asociat ARIR), ENVISIA (Prima Școală de Afaceri din România pentru Membri in Consilii de Administrație, membru Afiliat ARIR), Innova Project Consulting (companie de consultanță în sustenabilitate, membru Afiliat ARIR), Invoke (companie care oferă soluții software pentru conformare cu obligațiile de raportare), Mazars (companie internațională de audit și consultanță), Bondoc & Asociatii (una dintre firmele de avocatură de top cele mai active în piață).

 

Partenerii instituționali sunt: ACCA (Asociația Contabililor Certificați), Econosofia (asociație de studenți în domeniul financiar și economic), Institutional Investor (lider al industriei de cercetare și analiză comparativă a companiilor).

Partenerii media sunt: Radio România Actualități,  Money.ro, Financial Intelligence, JURIDICE.ro, avocatnet.ro, IR Magazine, Bizis.ro, Economistul, Club Economic, România Durabilă.

 

Partenerii de monitorizare sunt Klarmedia, Issue Monitoring.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed