IKEA îşi schimbă RADICAL modelul de business

IKEA îşi schimbă radical modelul de business şi trece la închirierea de mobilă. Ca opţiune, evident. Gigantul suedez vrea să se adapteze la obiceiurile de consum ale noilor generaţii, devenite acum clientul de bază şi de viitor. Este total diferit faţă de cei ajunşi acum la vârsta a doua sau trecuţi deja şi de aceasta, cei care au ridicat IKEA acolo unde este acum.

 

Sistemul de leasing a mobilei va fi introdus pe toate cele 30 de pieţe în care activează IKEA de anul viitor, inclusiv România. Oamenii vor putea închiria birouri sau canapele pentru termene determinate. Oferta se poate face pe bază de abonament şi ar presupune folosirea pieselor de mai multe ori înainte de a fi reciclate.

 

„Ideea este să le răspundem clienților care au un stil de viață diferit astăzi. Oamenii trec prin mai multe etape ale vieţii care presupun soluţii temporare. Pot fi studenți, pot fi situații temporare ca atunci când ai primul copil, ai nevoi speciale. Oamenii uneori pur și simplu nu au bani să-și permită o locuință cu totul nouă”, a explicat Jesper Brodin, director INGKA Group.

 

E o îndepăratare evidentă de filosofia IKEA. Compania a cunoscut succesul cu mobila accesibilă ca preţ. Aceasta a presuspus că este şi dispensabilă, şi cu o durată de viaţă relativ redusă. Acest model intră însă în contradicţie cu preocupările de mediu, vizibile la nivelul noilor generaţii. Este un model care presupune un consum mare de materii, considerat nesustenabil.

 

În atare condiţii, IKEA se duce către o economie mult mai circulară, în care materialele sunt refolosite cât mai mult. Deja a făcut un angajament ca până în 2030 să folosească doar materiale reciclabile în producţie. În plus, de anul trecut a introdus un sistem de părţi şi subansamble necesare pentru reparaţia mobilei deja folosite.

 

Schimbările climatice şi consumul nesustenabil sunt două tendinţe care se doresc combătute. Clienţii tineri, mult mai conştienţi de impactul asupra mediului, vor individual să-şi reducă amprenta de carbon asupra lumii şi atunci se adaptează în consecinţă, printr-un consum diferit. Preferă să închirieze sau să folosească la comun, de la haine până la maşini.

 

În atare condiţii, IKEA trebuie să facă chiar paşi suplimentari pentru a rămâne în joc. Compania a fost deja afectată de tranziţia către comerţul online. Iar consumatorii tineri sunt destul de reţinuţi în a face vizite în unităţile IKEA mari, îndepărtate, şi mai ales la a ansambla mobila cumpărată pe bucăţi.

 

IKEA deja a început programe-pilot de închiriere a produselor în Olanda, Suedia, Elveţia şi Polonia. În Suedia şi Elveţia sistemul de leasing este concentrat pe companii, în timp ce în Olanda a pus bazele unui pachet de închiriere pentru studenţi.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed