In criza, competitivitatea in exces devine frana pentru dezvoltarea afacerilor

 “Cultura organizationala din companiile romanesti este, in principal, una agresiva, caracterizata prin competitivitate. Angajatilor li se cere sa fie invingatori, sa se faca remarcati si sa fie mai buni decat colegii lor, fiind genul de organizatie dominata de o ierarhie formala, secretoasa, punitiva”, arata rezultatele partiale ale primei cercetari nationale privind cultura organizatiilor romanesti realizate de HS, la care au participat 155 de organizatii romanesti (1.550 de respondenti). Romanii sunt hipercompetitivi Aproximativ 90% dintre companiile din lume au competitivitatea mai mica decat cea din firmele romanesti, aceasta fiind principala trasatura a atmosferei din companiile locale. Acest gen de cultura da rezultate pe termen scurt, insa nu mai functioneaza in actualele conditii de piata. “Latura hipercompetitiva este o caracteristica specifica romanilor, iar aceasta vine din faptul ca avem putine resorturi interioare si simtim intotdeauna nevoia sa ne validam extern, sa ne comparam cu vecinul.

Citeste mai mult

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed