În pofida crizei, piaţa serviciilor culturale este în creştere

0
În pofida crizei, piaţa serviciilor culturale este în creştere
Fundaţia Calea Victoriei a pornit în urmă cu 2 ani cu o investiţie minimă: un sediu şi munca entuziastă şi neplătită pe parcursul a 6 luni a Sandrei Ecobescu. Primul lector a fost Neagu Djuvara, un model pentru tipul de activităţi derulate de fundaţie.

Participanţii la activităţile culturale propuse de fundaţie sunt mai ales tineri de 20-35 de ani dar nu lipsesc nici copii sau persoane de 50 de ani.

Lista de ateliere şi evenimente se modifică în permanenţă. Antreprenoarea spune că peste 50% din temele propuse sunt noi pe piaţă iar 80-90% din acestea se materializează, adică adună 15-20 sau chiar 35 de persoane.

Dacă la început fundaţia a stabilit nişte domenii şi teme culturale pe care le considera de interes pentru publicul său, mai târziu Sandra Ecobescu şi-a dat seama că e mai bine să ţină cont în primul rând de lector.

Succesul atelierelor permite fundaţiei să îşi diversifice activitatea, să se mute într-un sediu nou, în curând, si să lanseze ateliere in limba engleză pentru expati, anul viitor.

Povestea Sandrei Ecobescu îi inspiră deja pe unii cursanţi sau lectori să înceapă activităţi în sfera culturală.

Antreprenoarea crede că unul dintre lucrurile foarte importante într-o astfel de activitate este felul în care te adresezi cursanţilor: nu scortos şi academic ci direct si prietenos.