Începe DEZBINAREA în USR PLUS? TUDORACHE critică dur proiectul lui NĂSUI cu securiștii

0

Preşedintele executiv PLUS, europarlamentarul Dragoş Tudorache, a subliniat importanţa „transparentizării complete a istoriei noastre recente”, dar a apreciat că soluţia nu o reprezintă noi proiecte legislative sau crearea de registre, aluzie la iniţiativa depusă de ministrul Claudiu Năsui, ci investiţia în CNSAS, astfel încât „arhiva Securităţii să fie scoasă la lumină”.

ȘOȘOACĂ a făcut spectacol pe piesa ”Another brick in the wall” de la Pink Floyd

„Soluţia nu stă în noi proiecte legislative şi nici în crearea de registre. Avem un CNSAS, pe care însă l-am subfinanţat constant, în ideea că prea multe rezultate nu e bine să aibă. Ei bine, cel mai rapid drum către transparenţa trecutului Securităţii este prin investiţia în CNSAS. Trebuie să le oferim buget şi sprijin pentru ca arhiva Securităţii să fie scoasă la lumină. Toată. Nu cred că există în acele dosare secrete de stat care să mai afecteze România după 30 de ani. Poate că există informaţii care afectează anumite persoane sau destine, dar ele nu trebuie să mai fie secrete. Securitatea e parte a istoriei noastre şi doar transparenţa totală, accesul deplin la dosare şi publicarea tuturor informaţiilor vor închide această rană”, a scris Dragoş Tudorache, pe Facebook.

Cîțu vorbește despre LOCKDOWN: ”Răspunsul meu este foarte clar”

Europarlamentarul a adăugat că o naţie „nu îşi poate construi viitorul fără a face pace cu trecutul, mai ales atunci când acela ascunde lucruri urâte” şi că pentru români a şti cine a fost securist reprezintă „nu doar o obsesie istorică”, ci o „datorie legitimă pentru a ne elibera viitorul”. „E momentul să nu mai ezităm şi să trecem la transparentizarea completă a istoriei noastre recente. Nu avem nimic de ascuns, nu avem de cine să ne ferim şi adevărul trebuie să ne elibereze. Ai fost parte a aparatului de represiune, ai participat în acţiunile regimului… ei bine, aceste lucruri nu trebuie ascunse. Judecata propriu-zisă o va face publicul, dacă îţi doreşti să candidezi şi să fii parte a politicii de astăzi sau dacă vrei să influenţezi public societatea românească. În rest, avem nevoie de împăcare cu propriul nostru trecut şi avem nevoie să punem capăt speculaţiilor şi naraţiunilor aberante pe care le clocesc tot felul de actori politici. Nu îmi doresc să ajungem la decizii revizioniste, nu vreau să facem vânători de vrăjitoare şi nici să pedepsim rudele cuiva pentru vina altcuiva. Nu vreau să alergăm pe nimeni pe stradă pentru că tatăl, unchiul sau mătuşa au greşit în trecut. Dar trebuie să ştim, ca apoi să decidem în cine avem încredere şi în cine nu. Momentan, suspectăm pe toată lumea şi trăim în scenarii care uneori par a fi scrise chiar de cei care se ascund”, a precizat Tudorache.