INS: Afacerile din comerţul cu amănuntul au crescut cu 1,3% în februarie 2021

“Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna februarie 2021, comparativ cu luna februarie 2020 a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 1,3%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare(+7,1%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%). Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 9,1%”, potrivit INS.

Potrivit INS, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna februarie 2021, comparativ cu luna februarie 2020 a înregistrat o scădere, per ansamblu, cu 1,2%, ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-6,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,8%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 11,3%.

În primele două luni din acest an, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, a înregistrat o creştere, per ansamblu, cu 1,5%, datorită creşterii vânzărilor de produse nealimentare (+6,3%)şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,4%), faţă de perioada 1 ianuarie -29 februarie 2020. Comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 7,5%.

“Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-28.II.2021, comparativ cu perioada 1.I-29.II.2020, a înregistrat o scădere, pe ansamblu, cu 1,9% ca urmare a scăderilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (-7,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (-1,2%). Vânzările de produse nealimentare au crescut cu 8,4%”, mai reiese din datele INS.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed